رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، متوسط پرداختی بیماران در بیمارستانهای استان به حدود شش درصد رسیده که بسیار قابل توجه است.
کد خبر: ۲۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 20 April 2015

جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته، یکی از مهمترین طرح های حوزه سلامت در سالهای اخیر با عنوان طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمد که با اجرای آن، کاهش پرداختی بیماران بستری شده در مراکز بهداشتی درمانی دولتی انجام شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، پرداختی بیماران در بخش های بستری بین چهار تا هفت درصد بود که نشان می دهد روند اجرای طرح بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر کاهش پرداختی بیماران، دستاوردهای دیگری نیز داشت که از جمله آنها می توان به افزایش تمایل خانواده ها به انجام زایمان طبیعی، اجرای طرح هتلینگ و بهبود فضای بیمارستانی، ارائه خدمات آزمایشگاهی در مراکز دولتی و یا طرف قرارداد، عدم مراجعه بیماران و همراهان آنها برای دریافت دارو به خارج از بیمارستان و طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه افزایش تمایل به زایمان طبیعی، در سال گذشته شاهد رشد پنج درصدی این نوع زایمان در استان بودیم که امیدواریم این رقم در سال جاری بیشتر شود.

آقازاده گفت: در سال 93 افزون بر 130 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهبود فضای بیمارستانی آذربایجان غربی هزینه شد و روند بسیار خوبی را در این خصوص در استان شاهد بودیم.

وی افزود: علاوه بر آن، طبق برنامه ریزی ها تمامی بیمارستانها خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی را در داخل بیمارستان یا مراکز طرف قرارداد به انجام رساندند که این امر در حوزه درمان بسیار حائز اهمیت است

وی اضافه کرد: در حوزه تامین دارو نیز اقدامات بسیار خوبی در آذربایجان غربی در سال 93 انجام شد و ما گزارش خاصی در خصوص الزام بیماران به تامین دارو از خارج از بیمارستان نداشتیم.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال گذشته با تدبیر دولت تدبیر و امید به صورت مرحله به مرحله در کشور و آذربایجان غربی به اجرا درآمد.

مهمترین هدف اجرای این طرح، افزایش رضایتمندی مردم از حوزه سلامت و فعالیت های این بخش بود که در این راستا نگاه ویژه ای نیز به مناطق محروم صورت گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: با وجود این کارها به ویژه در حوزه سخت افزاری در بیمارستانهای استان مشکلات بسیار زیادی داریم که سعی می کنیم با برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدت این مشکلات را برطرف کرده و زمینه ارائه خدمات بهتر را فراهم کنیم.

آقازاده از توجه ویژه به بخش های اورژانس بیمارستانی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا، اورژانس بیمارستانهای پیرانشهر، سردشت و اشنویه را بازسازی کرده ایم و اورژانس بیمارستان نقده نیز در بهار امسال مورد بازسازی قرار می گیرد.

وی افزود: در خصوص اورژانس بیمارستانهای امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم با اجرای آن، وضعیت اورژانس این بیمارستانها را بهبود بخشیده و رضایت مراجعه کنندگان را بیشتر فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: اورژانس این بیمارستانها در حال حاضر جوابگوی درخواستهای مراجعه کنندگان نیستند و به ویژه در خصوص اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) سعی داریم در مکان دیگری، زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با مدیریت حدود 30 بیمارستان و مرکز درمانی، مسوول حوزه بهداشت و سلامت در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار