بر اساس اندازه گیری سالانه، در بیش از 30 هزار نمونه کلر سنجی از شبکه توزیع شهر ارومیه میزان مطلوبیت کلر باقیمانده فراتر از استانداردهای ملی و میانگین کشوری و بالای 99/9 درصد می باشد.
کد خبر: ۲۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 23 April 2015

بر اساس اندازه گیری سالانه، در بیش از 30 هزار نمونه کلر سنجی از شبکه توزیع شهر ارومیه میزان مطلوبیت کلر باقیمانده فراتر از استانداردهای ملی و میانگین کشوری و بالای 99/9 درصد می باشد.

به گزارش اروم نیوز؛ شهر ارومیه به لحاظ اقلیمی یکی از مناطق کوهستانی کشور است، آب شرب شهر از طریق منابع آب سطحی که قسمت اعظم پتانسیل آبی ارومیه را تأمین می کند و همچنین استحصال آب های زیرزمینی از طریق چاه های عمیق در دشت ها و آب خوان شهرستان صورت می گیرد.

رسول اکبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی می گوید: آبرسانی به شهر ارومیه با جمعیت بالغ بر 728244 نفر از طریق 38 حلقه چاه در مدار، دو واحد تصفیه خانه و 20 مخزن در حال بهره برداری به حجمم 87/6 هزار متر مکعب، انجام می گیرد.

وی ادامه داد: کنترل کیفیت آب شرب شهر ارومیه با سرمایه گذاری سنگین در آزمایشگاه های کاملاً مجهز به صورت مستمر انجام می پذیرد، به طوریکه سالانه بیش از 70 هزار پارامتر شیمیایی و فیزیکی و میکروبیولوژی بر روی آب مصرفی در شهر ارومیه، توسط آزمایشگاه های شرکت آب و فاضلاب انجام می پذیرد.

اکبری گفت: به موازات این شرکت حوزه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان ناظر بر بهداشت آب شهرهای استان، اقدام به نمونه برداری و پایش کیفی آب از محل تولید تا نقطه مصرف می نماید. نتایج حاصل بیانگر آب پاک و قابل قبول برای شرب می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی پارامترهای شیمیایی اندازه گیری شده در شبکه توزیع آب شرب شهر ارومیه مطابق استاندارد ملی ایران و در محدوده مجاز و قابل قبول برای شرب قرار دارد افزود: بر اساس نتایج حاصل از آنالیز،در منبع تأمین آب این شهر، به طور طبیعی میزان کل املاح محلول (TDS) پایین تر از 750 میلی گرم در لیتر قرار دارند و شاخص سلامت میکروبیولوژی در شهر ارومیه فراتر از استانداردهای ملی و بین المللی 100 درصد می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بر اساس اندازه گیری سالانه، در بیش از 30 هزار نمونه کلر سنجی از شبکه توزیع شهر ارومیه میزان مطلوبیت کلر باقیمانده فراتر از استانداردهای ملی و میانگین کشوری و بالای 99/9 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه در شهر ارومیه دو واحد تصفیه خانه کاملاً مجهز وجود دارد، افزود: میانگین میزان سختی کل در منابع تأمین آب سطحی در شهر ارومیه 140 میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم است و در منابع تأمین آب زیر زمینی در حدود 390 میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم می باشد در صورتی که حداکثر مجاز سختی در استاندارد ملی ایران 500 میلی گرم در لیتر می باشد.

تکمیل سامانه فاضلاب گلمان نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال

اکبری گفت: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک گلمان ارومیه از خرداد ماه سال 92 شروع شده و تاکنون بیش از 12 کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب در کل شهرک ( مسیرهای دارای سکونت) انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل سامانه فاضلاب گلمان در فاز اضطراری نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار کرد:ان شاء... طی 18 ماه آینده و در صورت رفع موانع یاد شده (تحویل زمین های ایستگاه پمپاژ و خط انتقال) و تخصیص به موقع اعتبارات پیش بینی شده و به تبع آن تکمیل تصفیه خانه، سامانه فاضلاب گلمان به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار