معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بر اثر رطوبت بخشی از سقف بنای تاریخی دانشکده طب ایران در ارومیه تخریب شد.
کد خبر: ۲۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 23 April 2015

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی آذربایجان غربی، محمد فتحی با بیان اینکه در حال حاضر این بنا از نظر سازه ای و دیوارهای پیرامونی مشکل چندانی ندارد اظهارداشت: متاسفانه به دلیل نفوذ رطوبت حاصل از بارندگی و بار زیاد موجود در بام، بخشی از سقف های این بنا تخریب شده است.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی این دانشگاه، اظهار داشت: ساختمان چوبی داخل محوطه پردیس دانشگاه ارومیه به عنوان اولین دانشکده طب ایران در ابتدا توسط مسیون های آمریکایی راه اندازی شده است.

فتحی ادامه داد: در جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و رئیس دانشگاه ارومیه تفاهم نامه ای در این خصوص امضا شد که در صورت تخصیص اعتبار لازم از محل منابع استانی، عملیات مرمتی و بهسازی این بنا طی ماههای آینده شروع می شود.

معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یادآور شد: طرح رفع خطر و استحکام بخشی این بنا از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده و تقدیم دانشگاه ارومیه شده است.

فتحی گفت: در تلاش هستیم تا تمام فضای پردیس دانشگاه شهر ارومیه را به همراه درختان کهنسال و سایر ابنیه تاریخی موجود در محوطه، به عنوان باغ و عرصه ارزشمند تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شود.

ساختمان چوبی دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۹۷۶ به نام ساختمان جهاد دانشگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بی توجهی مسئولین میراث فرهنگی استان تمامی ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار