مدیر کل جمعیت انتقال خون خبر داد:
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص اهدای خون در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۲۷۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 02 August 2016
9 مرداد روز انتقال خون نام گذاری شده اما با توجه به تعطیلات به مناسبت شهادت امام جعفر صادق  دو روز بعد مدیر کل سازمان انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد ،به میان خبرنگاران آمد و به ارائه عملکرد سازمان تحت مدیریت خود پرداخت.
 رستم حسن‌زاده در این نشست خبری با اشاره به اینکه ۹۹ درصد نیازهای بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد توسط انتقال خوب تأمین می‌شود، افزود: بیش از ۹۰ رصد اهداکنندگان خون در استان را مردان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون استان موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی کیفیت شده است.
حسن‌زاده در خصوص ساختمان جدید انتقال خون گفت:: عملیات اجرایی ساختمان جدید سازمان انتقال خون در یاسوج با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال انجام است.

حسن‌زاده با بیان اینکه این ساختمان در زیربنای ۳۰۰ متر احداث خواهد شد،عنوان کرد: برای احداث ساختمان جدید انتقال خون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که از این میزان ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر بهسازی و تعمیر اساسی در مراکز انتقال خون استان صورت گرفته است.شاخص اهدای خون در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و لازم است که گفته شود در زمینه اهداء خون  و کیفیت و تجهیزات جز مناطق توسعه یافته هستیم.

رستم حسن‌زاده افزود: این شاخص در کشور ۳۱ در یکهزار نفر است اما در استان ۳۵ در هزار نفر است.

وی بیان داشت: میزان اهداء خون مستمر در کشور ۵۴ درصد است اما این میزان در استان ۵۹ تا ۶۰ درصد است که در زمینه اهداء خون مستمر استان مقام دوم کشور را دارد.
وی با بیان اینکه مراجعه مردم به سازمان در استان ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در چهارماهه سال جاری هفت هزار و ۴۳۳ نفر بود که این میزان در مدت مشابه سال قبل شش هزار و ۷۵۴ نفر بود.

مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: ۵۰ درصد گیرندگان خون بانوان هستند اما میزان اهداء خون در بین بانوان در استان پایین است.
حجامت یا اهداءخون کدام یک بهتر است؟
مدیر کل انتقال خون در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای سلامت افراد اهداءخون بهتر است یا حجامت گفت:اهداء خون در شرایطی کاملا بهداشتی و با تجهیزاتی استریل شده انجام می شود ضمن اینکه شما خونی که اهداء می کنید به نیازمندان به خون و فرآورده های خونی کمک می کنید و از نظر روانی شما بابت کمک به همنوع احساس رضایت می کنید اما در حجامت اولا شرایط و وسایل خونگیری در حد امکانات انتقال خون نیست و از طرف دیگر در حالی که شما می توانید سالی دو بار اقدام به اهداء خون کنید در حجامت توصیه می شود تا یک سال این کار را انجام ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار