مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای نظام دوری در 32 واحد آموزشی ابتدایی استان در سال تحصیلی 96-95 خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سالار قاسمی شامگاه چهارشنبه در اجلاس روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان افزود: نظام دوری در سه پایه دوره اول ابتدایی به این صورت که معلم دانش آموزان پایه اول ابتدایی، در سال های دوم و سوم ابتدایی نیز تعلیم و تربیت آنها را برعهده خواهد داشت، اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به اضافه شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی، این اقدام در راستای توجه به ویژگی های عاطفی و اخلاقی متفاوت در سنین اولیه ابتدایی با سنین دوم، به خصوص پایه ششم صورت می گیرد.
قاسمی ادامه داد: در حوزه نقل و انتقال نیروی انسانی از بین یک هزار و 200 متقاضی با درخواست 400 تا 500 فرهنگی موافقت شده و تا پایان هفته آینده نهایی و اعلام خواهد شد.
وی در رابطه به طرج مهر نیز یادآور شد: به منظور آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی باید از مشارکت دستگاه های اجرایی استفاده و با ایده های خلاقانه، این طرح را به خوبی اجرا کنیم.
قاسمی در ادامه از راه اندازی 8 پژوهش سرای دانش آموزی طی سال جاری خبر داد و گفت: مجوز این تعداد پژوهش سرا از وزارت آموزش و پرورش اخذ و تلاش داریم تا نسبت به تجهیز و راه اندازی آنها اقدام های لازم را نیز انجام دهیم.
وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم نیز اضافه کرد: خوشبختانه این مهم در استان قزوین با موفقیت و تدبیر کارکنان انجام شده و کمترین مشکل را نیز در این زمینه داشتیم.
این مسئول با اشاره به اجلاس روسای آموزش و پرورش، گفت: هدف چنین نشست هایی ایجاد بارش فکری و بهره مندی از خرد جمعی برای حل مشکلات نظام آموزش و پرورش است چرا که معتقدیم با وجود همه تنگناها باید از تک صدایی پرهیز و با نگاه به داشته ها و استفاده از ظرفیت ها گام های اساسی برداشته شود.
به گفته وی، اکنون که اتاق های فکر برای تخریب دولت تدبیر و امید تشکیل شده باید دستاوردهای این دولت، به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را برای مردم تشریح کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه از تشکیل مراکز محلی یادگیری در حوزه سوادآموزی خبر داد و افزود:این مراکز از اهمیت بالایی در سواد آموزی برخوردار بوده و در کنار آن نیز باید باسواد کردن اولیای بی سواد نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار