مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال هشت پژوهش‌سرای دانش‌‌آموزی در این استان راه‌اندازی می‌شود که در مجموع 14 پژوهش‌سرا در استان قزوین فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۲۷۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای آموزش و پرورش مناطق 14گانه که با حضور معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی می‌تواند در طرح مشکلات و ارائه راهکارهای مؤثر و مطلوب مفید و مثمرثمر باشد.

وی افزود: در جلسات هم‌اندیشی باید نسبت به ارائه طر‌ح‌ها و اید‌ه‌ها اقدام شده و تجربیات در این جلسات به یکدیگر منتقل شود و ایجاد بارش فکری از اهداف برگزاری جلسات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نگاه در آموزش و پرورش باید مدیریتی و کارشناسی باشد، اگر به جزئیات توجه بیشتر شود، از پرداختن به مشکلات اساسی باز می‌مانیم، باید در انجام برنامه‌ها با همدلی و همگرایی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداریم.

قاسمی تصریح کرد: تمام موضوعات و برنامه‌های آموزش و پرورش بسیار مهم است، باید در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها حساس شویم و فعالیت و حساسیت خود را بالا ببریم که در نتیجه آن به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: اجرای با کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی مورد توجه است و انتظار می‌رود تمام فرهنگیان و معلمان در این خصوص تلاش وافری داشته باشند.

قاسمی مطرح کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در استان قزوین با حساسیت و ظرافت خاصی انجام شد که مراحل پایانی خود را می‌گذراند، با اجرای این طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در دوره متوسطه به خوبی اجرا شد.

این مسؤول با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی گفت: ساماندهی نیروی انسانی بسیار مهم است و باید به درستی انجام گیرد، تفاهم‌نامه توسعه سنواتی و ساماندهی نیروی انسانی که مابین اداره‌کل و مناطق آموزش و پرورش استان قزوین منعقد شده است، حتماً مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به پروژه مهر 95 تأکید کرد: در اجرای پروژه مهر باید والدین، دانش‌آموزان، پیشکسوتان و همچنین سایر دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند، در پروژه مهر 95 سه کار گروه والدین، دانش‌آموزان، پیشکسوتان به عنوان ابتکارات این استان تشکیل شده است.

قاسمی در ادامه گفت: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی در قالب دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی در اجرای مطلوب پروژه مهر تأثیرگذار است چراکه جذابیت طرح را بالا می‌برد.

وی بر اخلاق‌مداری تأکید کرد و خواستار رعایت عدالت آموزشی و رعایت شأنیت فرهنگیان استان قزوین شد و عنوان کرد: برگزاری همایش استقبال از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به جهت ورود به نظام آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های پروژه مهر 95 بوده و بر اجرای آن تأکید می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین با اشاره به هفته دولت، توجه جدی به این ایام و ارائه دستاوردهای آموزش و پرورش در این هفته را از نکات مهم برشمرد.

قاسمی از راه‌اندازی هشت پژوهش‌سرا طی سال جدید در استان قزوین خبر داد و بیان کرد: امسال 8 پژوهش‌سرای دانش‌‌آموزی در این استان راه‌اندازی می‌شود که در مجموع 14 پژوهش‌سرا در استان قزوین فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این پژوهش‌سراها آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند و همچنین راه‌اندازی 6 کانون حرکات اصلاحی در 6 شهرستان استان از نکات قوت آموزش و پرورش است که با همکاری و همراهی استاندار قزوین در سال جدید تحصیلی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تأکید کرد: با تأکید استاندار قزوین طرح حیاط پویا باید در مدارس اجرا شود و در این خصوص همکاری شهرداری‌ها نیز مورد تأکید مسؤولان این استان است و همچنین آموزش افراد بی‌سواد و ایجاد مراکز یادگیری محلی در حوزه سوادآموزی نیز از برنامه‌های مهم سال جاری بوده که مورد توجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار