مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با برنامه های فرهنگی و تلاش معلمان و فرهنگیان در حال حاضر وضعیت پوشش اسلامی در مدارس استان قزوین مطلوب است.
کد خبر: ۲۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 07 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سالار قاسمی شنبه شب درسومین جلسه ستاد صیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی و رسالت دستگاههای اجرایی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید با موضوع حجاب و عفاف بسیار عمیق و کارشناسانه برخورد کرد تا به نتیجه رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآورشد: اساس کار تربیت افراد خانواده است و اگر بخواهیم در موضوع حجاب و عفاف موفق باشیم باید بنیان خانواده را مستحکم کنیم اما در جامعه الگوهای زیادی مطرح می شود که می تواند شیرازه کار را دچار مشکل کند و تشتت در انتخاب برای برخی ایجاد کند.

قاسمی اضافه کرد:وقتی دربرنامه های تلویزیونی الگوهایی در مورد حجاب و عفاف ارائه می شود و یا هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت های تاثیرگذار با نوع پوشش خود عملا الگوهایی ارائه می کنند دیگر سایر ارگانها نمی توانند تاثیر گذار باشند و برنامه های انجام شده تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی گفت: در برنامه هایی مانند «دورهمی» و «خندوانه» سریالهای تلویزیونی و مسابقات ورزشی چهره هایی دیده می شوند که با پوشش خود به دختران و پسران جوان ما الگوی مد و لباس ارائه می کنند و ما در اتاقهای دربسته نمی توانیم کار مهمی انجام دهیم.

پوشش در مدارس به نحو مطلوب است

قاسمی اظهارداشت: پوشش مناسب در مدارس آموزش و پرورش و رعایت آن از سوی معلمان در حد بسیار مطلوبی است و شاید به جرات بتوان گفت بهترین پوشش در میان فرهنگیان است اما در خارج از مدرسه دیگر هیچ کنترلی در رفتار دانش آموزان نیست و باید سایر نهادها برنامه داشته باشند.

وی اضافه کرد:برنامه های فرهنگی مانند جشن تکلیف تاثیر زیادی درالگو گیری دختران دانش آموز در زمینه حجاب و پوشش دارد اما نهادهای دیگری هم در این زمینه تاثیرگذارند که باید تعامل لازم میان آنها بیشتر شود تا به نتایج بهتری برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: بیش از ۱۰۰ نهاد بودجه فرهنگی می گیرند و اگر بخشی از آن در اختیار آموزش و پرورش بود می توانستیم کارهای تاثیرگذار بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت:بداخلاقی های سیاسی درجامعه از دیگر اموری است که دررفتار و حتی پوشش مردم تاثیرگذار است و اگر بخواهیم با این موضوع به صورت ریشه ای برخورد کنیم باید بسیاری از رفتارهای مسئولان و دولتمردان هم تغییر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار