تابناک کهگیلویه و بویراحمد
فرماندار لنده:خبرنگار نباید خبرش امیخته شود با تحلیل زیرا تحلیل در ورود به خبر شک را برای مخاطب به بار بیاورد و شک مخاطب باعث تغییر منبع خبر میشود پس ساده ترین راه ارئه خبر این است که تحلیل و تفسیر خبر برعهده ی مخاطب قرا داده شود و خبرنگار ورودش به حوزه تحلیل را کنار بگذارد.
کد خبر: ۲۷۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ 08 August 2016
دراین نشست که دستور کار ان از پیش تعیین شده بود و اختصاص به تجلیل از خبرنگاران شهرستان و برنامه ریزی و ارائه گزارش و جمع بندی نهادهای دولتی در استانه سفر هیات دولت بود ، محمد مرادی رئیس شورای ادرای شهرستان گفت:۱۷مرداد روز قشر عزیزی از جامعه است زیرا این قشر تحت تاثیر احساسات جامعه قرار نمیگیرند.انان احاد جامعه را بایک دید نگاه میکنند و خود را متعلق به همه ی جامعه میدانند.
۱۷مرداد سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است و این نیز افتخار بزرگی برای ادامه دهندگان راه انان است و چه خوش که پاسداشت روز خبر نگار برگرفته از شهید و شهادت است و امروز را به این قشر زحمت کش تبریک میگویم .
محمد مرادی افزود: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و خبرنگار است که بیدار می ماند تا لحظات زوال را به بیان رهبر معظم انقلاب به ثبت برساند.
محمد مرادی در ادامه تحلیل خود از خبر و خبرگزاری افزود:خبرنگار رابط میان مردم و مسولین است تا با دانش خبری خود و با سرعت ، دقت و صحت این وظیفه خطیر را به سرانجام برساند که بدون کم بود هریک از این عوامل خبر دچار نقصان میشود.
ریئس شورای اداری شهرستان لنده تربیت اخلاقی و اجتماعی را مهم برای خبرنگار دانست و در این زمینه گفت:خبرنگار باید متعلق به قشر خاص ،گروه خاص نباشد و بدور از احساسات شخصی وظیفه خود را انجام دهد در این شرایط است که خبرنگار محبوب همه جریانات فکری میشود و لغزش به هر سمتی باعث دوری گروهی از یک خبرنگار است .پس خبرنگار نباید خود را وام دار و منتصب به هیچ گروهی بداند تا همه اقشار به خبر و خبرگزاری ها و در مجموع به اصحاب رسانه اعتماد کنند.
رعایت اخلاق خبری یعنی اینکه خبرنگار به واسطه رابط بودنش بین مردم و مسولین هم از خدمات بنگارد و هم از مشکلات. خبرنگار اگر هر کدام از این دو را به تنهای چسبید نشان از بداخلاقی است خبرنگار باید در کارش رعایت اخلاق نمایان شود و هر دو زاویه کمبودات و خدمات را با هم ببیند.
تحلیل خبرنگاردرسوژه خبری شک را بدنبال دارد
مرادی تصریح کرد:خبرنگار نباید خبرش امیخته شود با تحلیل زیرا تحلیل در ورود به خبر شک را برای مخاطب به بار بیاورد و شک مخاطب باعث تغییر منبع خبر میشود پس ساده ترین راه ارئه خبر این است که تحلیل و تفسیر خبر برعهده ی مخاطب قرا داده شود و خبرنگار ورودش به حوزه تحیلیل را کنار بگذارد.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده در قسمت دوم سخنان امروز خود که در رابطه با برنامه ریزی در استانه سفرهیات دولت به استان بود گفت:انتخاب رئیس جمهور در کشور ما به صورت مشروع و کاملا منطقی و به خواست مردم صورت میگیرد و با تنفیذ مقام معظم رهبری تائید یه میگیرد. ضمن انکه رئیس جمهور ما امروز ملبس به لباس روحانیت و از یاران وفادار امام و مقام معظم رهبری و یادگار هشت سال دفاع مقدس است .

محمد مرادی درادامه سخنان خود درنشست شورای اداری دراستانه سفر هیات دولت خطاب به مدیران گفت:لازم است شما مدیران امروز دفاع کنید از حقوق دولت و ان نیز میسر نخواهد شد جز با اطلاع رسانی و اگاهی بخشی به مردم و دادن گزارش کار و در همین زمینه از مسولین خواست تلاش کنند تا جای ممکن از خدمات انجام شده دولت گزارش کار دهند.
رئیس شورای ادرای یاد اورشد :گاها انتقاداتی میشود که ما با کمال میل میپذیریم و استقبال هم میکنیم لکن درپاره ای از مواقع انتقادها همراه با تخریب است که در برابر این تخریب باید اگاهی بخشی صورت گیرد.
محمدمرادی اگاهی بخشی به جامعه را لازم و واجب دانست و یاد اوری کرد :اگر مردم گزارش کار بخواهند حق انان است و خواسته ی نامعمقولی نیست و اگر در ارائه گزارش کم کاری شود این اشکال در کار مدیران است ضمن اینکه ارائه گزارش باعث روشن شدن اذهان جامعه میشود و این یعنی حمایت از دولت .
محمد مرادی در بخش پایانی سخنان خود گفت:هم زمان با سفر ریس جمهور ،نمایندگان ویژه ای به شهرستان ها سفر میکنند که از امروز ظرف مدت دو روز مدیران فرصت دارند جمع بندی از کمبود حوزه های کاریشان داشته باشند و این جمع بندی را مکتوب به فرمانداری ارائه نمایند.هرچند طی ماهای گذشته با جلسات مکرر با مسولین شهرستان و معتمدین که داشته ایم مشکلات شناسایی و به عنوان مهم ترین مطالبه ی های شهرستان تقدیم هیات دولت میشود وامروز هم همه براین عقیدایم که مهمترین مطالبه ی شهرستان لنده در حوزه راه و برق است که درسنوات گذشته طرح های مطالعاتی اولیه بر روی انان صورت گرفته است.

درپایان این نشست به مناسبت ۱۷مرداد سالروز شهادت ، شهید صارمی که روز خبرنگار نام گذاری شده است از سوی فرمانداری لنده از خبرنگاران شهرستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار