مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از احداث ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در سطح استان طی سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 26 April 2015

خلیل محبت خواه در گفتگو با مهر با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال ۱۳۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان احداث و ۳۰۰ کیلومتر محور روستایی بهسازی و آسفالت می شود، افزود: تکمیل قطعاتی از بزرگراه های اصلی شمال و جنوب استان امسال اجرایی می شود.

وی افزود: ۵۰ کیلومتر از بزرگراه ارومیه- میاندوآب، ۲۵ کیلومتر بزگراه سلماس-خوی، ۴ کیلومتر بزرگراه سلماس- صوفیان، ۲۰ کیلومتر بزرگراه ارومیه- نازلو- سرو، ۲۰ کیلومتر راه اصلی میاندوآب- شاهین دژ- تکاب، ۲۰ کیلومتر از محور میاندوآب- تپه رش- فسندوز و بهسازی و آسفالت راههای روستایی به طول ۳۰۰ کیلومتر امسال عملیاتی می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین امسال ۲۱ کیلومتر از بزرگراه سلماس- صوفیان آسفالت می شود، اظهار داشت: هم اکنون در راستای ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای بزرگراه ارومیه- میاندوآب با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

محبت خواه اعتبار تخصیص یافته به پروژه بزرگراه ارومیه- میاندوآب را ۲۴۰ میلیارد ریال دانست و با اعلام اینکه امیدواریم این طرح تا دو سال آینده به صورت کامل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد، ادامه داد: فراخوان تعریض جاده خوی - قطور- رازی به اتمام رسیده و به محض مشخص شدن پیمانکار واجد شرایط نسبت به اجرای آن اقدام می شود.

وی یادآور شد: بزرگراه سلماس- خوی، سلماس- صوفیان، ارومیه- سرو، نقده- پیرانشهر و میاندوآب- شاهین دژ و تکاب طرحهای مهم در دست اجرا هستند که با افتتاح این طرحها ضمن کاهش تصادفات و تلفات جانی سوانح رانندگی شاهد رونق و توسعه تجارت مرزی با کشورهای همسایه خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش شاخص ایمنی راه ها با اجرای عملیات راهداری و برنامه ریزی برای ارتقای ضریب ایمنی محورهای ارتباطی آذربایجان غربی، اظهار داشت: در این راستا با بررسی فنی-ایمنی جاده ها با هدف حذف نقاط حادثه خیز و ارتقای سطح ایمنی سفرهای برون شهری، نقاط پرحادثه شناسایی و با اجرای زودبازده اصلاح می شوند.

راهسازی در شهمیرزاد

محورهای جنوب آذربایجان غربی پرحادثه تر هستند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی محورهای جنوب آذربایجان غربی را پر حادثه ترین جاده های استان اعلام و اضافه کرد: بر اساس بررسی و پایشهای انجام شده عامل بسیاری از سوانح رانندگی در راه های اصلی و فرعی، تردد ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورها بوده که باید برنامه های فرهنگی برای آگاه سازی روستاییان از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر علت راکد ماندن بسیاری از پروژه های راهسازی به نبود مطالعات و بررسی های کارشناسانه کافی در سالهای گذشته مربوط می شود، افزود: در این راستا مطالعات امکان سنجی پروژه های راهسازی آذربایجان غربی قبل از اجرا از جنبه های اقتصادی، فنی، امکانات زیر بنایی و برآورد سرمایه گذاری به دقت انجام می شود.

وی دلیل کندی اجرای عملیات راهسازی در طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه-تبریز را کمبود منابع مالی دانست و اظهار داشت: این در حالی است که خدمات راهداری از جمله اجرای روکش آسفالت حفاظتی، لکه گیری و درزگیری، نصب علایم و تابلوهای ایمنی به منظور رفاه مردم و رعایت حقوق شهروندی با استفاده از امکانات و منابع اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار