عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
دکتر رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: شهرک صنعتی شیلاتی می تواند نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی شهرستان و حتی استان داشته باشد.
کد خبر: ۲۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 21 August 2016


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان گمیشان ظرفیت ایجاد شهرک صنعتی شیلاتی را دارد که  باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
دکتر رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: شهرک صنعتی شیلاتی می تواند نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی شهرستان و حتی استان داشته باشد.
به گفته وی، سرمایه گذاری در بخش شیلات می تواند مشکلات بیکاری فزاینده و محرومیت های انباشته شهرستان مرزی و ساحلی گمیشان را برطرف کند. 
نماینده مردم غرب استان گلستان با اشاره به پیگیری طرح گردشکری جزیره آشوره گفت: در جلسات متعددی که با رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاونان ایشان داشتیم و رایزنی ها با سایربا مسئولین کشوری انجام دادیم مقرر شد کارشناسان سازمان محیط زیست، مطالعات گسترده تری به منظور چگونگی ایجاد مکان گردشگری در کنار حفظ محیط زیست جزیره انجام دهند. 
نورقلی پور خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در طرح گردشگری با مشکلات ارضی و مرزی روبرو نخواهیم بود اما یکی از موانع روبرو مساله کنوانسیون رامسر است که طبق این کنوانسیون جزیره آشوراده جزء مناطق حفاظت شده محسوب می شود. 
وی افزود: ضمن سازمان محیط زیست کشور خواستار مدیریت یکپارچه میانکاله شده  و با اینکه به بندر امیرآباد اجازه راه اندازی بندر داده شد، متاسفانه در مورد گردشگری آشوراده موضع سفت و سختتری دارند.
به گفته وی ،  به جهت اهمیت مساله جزیره آشورآده از این پس جلسات کارشناسی درباره طرح گردشگری این جزیره با حضور شخص ایشان به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شود.
دکتر نورقلی پور پیگری لایروبی کانال مرکز شهر گمیشان و رودخانه های منطقه ، احداث بیمارستان و استقرار ادارات و دستگاههای دولتی مختلف را از دیگر برنامه های در دست اقدام خودعنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار