فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی خبر داد
فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان حبیبی گفت: ارتش ما همین مردم هستند که به ندا و پیام رهبر دینی خودشان لبیک می‌گویند.
کد خبر: ۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ 06 February 2015

به گزارش تابناک، سرهنگ علیرضا نصرالله‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید 19 بهمن‌ماه مصادف است با سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که اگر کمی به گذشته برگردیم مستندات تاریخی پیوستن کارکنان ارتش به صفوف انقلابیون را نشان می‌دهد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی افزود: امروز اگر هر هواپیمایی بدون مجوز وارد حریم هوایی ایران شود نیروی هوایی ارتش با آن مقابله می‌‌کند و چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

نصرالله‌نژاد افزود: در 12 بهمن 1357 هواپیمای امام راحل به راحتی وارد ایران شد و در محل فرودگاه تا محل بالگرد کارکنان نیروی هوایی ایشان را مشایعت کردند.

وی بیان کرد: این روند دلدادگی ادامه دارد و نشان می‌دهد که ارتش پیش از پیروزی انقلاب به صفوف انقلابیون پیوسته است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی ادامه داد: به شهادت تاریخ از دلایل مهم پیروزی انقلاب پیوستن ارتش به صف انقلاب و آرمان‌های امام راحل است لذا شما اگر وقایع سال 42 تا 57 را کنار هم بگذارید و تعداد این شهدا را ببینید به راحتی خواهید دید اگر ارتش در کنار مردم و انقلابیون نبود قطعا شاهد روندی دیگری می‌بودیم.

نصرالله‌نژاد عنوان کرد: ارتش زمان ما در آن زمان به‌عنوان ژاندارم منطقه مطرح بود و رژیم طاغوت هیچ وقت فکر نمی‌کرد چنین حرکتی از سوی ارتش صورت بگیرد با این حال در سال 55 به استناد رئیس ستاد ارتش رژیم طاغوت 25 هزار مستشار آمریکایی در نیروی هوایی آن زمان وجود داشتند.

وی تصریح کرد: ارتش ما همین مردم است و بدنه مردم از زمره نیروهای مسلح هستند و به ندا و پیام رهبر دینی خودشان قطعا مردم لبیک می‌گویند و این شکل‌گیری در 19 بهمن‌ماه با پیوستن ارتش به مردم و انقلابیون شروع شد.

نصرالله‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تعریفی از نیروی هوایی داشته باشیم این است که نیروی هوایی یک نیرویی است که وظیفه آن حفظ و حراست از آسمان کشور با تجهیزات پیشرفته و بروز در کنار متخصصان و نیروی‌های خود است و بزرگترین ناوگان هوایی در کشور است که در این حوزه دو حوزه نیروی هوایی و قرارگاه پدافند ارتش انجام وظیفه می‌کند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی بیان کرد: امروز نیروی هوایی جزو قوی‌ترین نیروهای هوایی در منطقه است لذا کسی فکر نمی‌کرد با خروج مستشاران آمریکایی نیروی هوایی بتواند موفق شود، با این حال تغییر و تحولات زیادی در تاریخ سیاسی کشور از زمان پیروزی انقلاب تا حماسه دفاع مقدس شکل گرفت و نماد آنها شهید سرلشگر خلبان فکوری است.

وی در ادامه یادآور شد: در 31 شهریور 1359 با یورش هواپیمای رژیم بعثی دچار خسارت کمی شدیم و بعد از دو ساعت از یورش هواپیمای رژیم بعثی، با پرواز 140 فروند هواپیما صدمات و خسارت زیادی به نیروی هوایی عراق وارد کردند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی ادامه داد: در عملیات کربلای 5 نیرویی هوایی با انهدام 40 فروند از هواپیماهای دشمن و بمباران مواضع دشمن از جهاتی بسیار تاثیرگذار بود، همچنین در عملیات‌های گوناگون نظیر والفجر 11 میلیون تن بمب زیر هواپیماهای ما بسته شد و بر سر دشمن فرستاده شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این عملیات‌ها اچ 3 است که نزدیک به سه پایگاه در این عملیات از پایگاه‌های دشمن نابود شد و فرماندهانی که با معنویت بالا و خلوص والا در کنار نیروها بودند شهیدان دوران، شهید صیاد شیرازی، شهید ستاری و شهید بابایی از نمونه این شهدا بودند که تاثیرات و افتخارات زیادی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از خود بر جای گذاشتند.

نصرالله‌نژاد اظهار داشت: همچنین در طول دفاع مقدس نیروی هوایی در تمام ابعاد حضور داشتند و تعداد جنگنده‌هایی که نیروهای هوایی ارتش در این سال‌ها از دشمن ساقط کردند امروز یکی از شاهکارها در دنیاست و لذا ما بهترین‌ها را داریم همچنین بالاترین ساعات پوشش و میزان بمباران مربوط به نیروهای هوایی ارتش است و اگر بنا به ثبت این حماسه آفرینی‌ها در کتاب گینس بود صفحات زیادی را به خود اختصاص می‌داد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر به راحتی می‌توانیم ادعا کنیم که نیازهای خود را در حوزه دفاعی و هوایی به دست خود تامین می‌کنیم و لذا امروز این دانش را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار