مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه مطرح کرد:
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه به معرفی تکنولوژی های جدید مخابراتی و راه حل های رفع مشکلات مشترکین پرداخت.
کد خبر: ۳۱۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 23 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،مصیب قبادیان با بیان اینکه در حوزه موبایل تقاضا برای استفاده از شبکه تلفن همراه نسل های بالاتر رشد کرده است گفت: یکی از برنامه های ما در شرکت مخابرات که بخاطر همین رشد تقاضا که قرار بود در دو سال آینده انجام شود ارتقا این شبکه بوده که زمانش به یک سال کاهش پیدا کرد و از تیر امسال ما شروع به نصب شبکه تلفن همراه استان (شبکه همراه اول) کرده ایم.

*نصب۳۸۰ سایت تلفن همراه در استان کرمانشاه تا پایان امسال

وی افزود: در این برنامه نصب ۱۹۰ سایت نسل ۳ و ۱۹۰ سایت نسل ۴ تلفن همراه در دستور است و انشالله تا پایان امسال به شبکه تلفن همراه اول استان اضافه می شود، که خود این نقش بسیار مهمی را در افزایش کیفیت و سرعت اینترنت همراه اول دارد.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه خطاب به شهروندان کرمانشاهی خواستار همکاری در نصب این سایت ها شد و گفت: چون هم اکنون در حال یک باز طراحی در شبکه تلفن همراه استان هستیم، در این طراحی نیاز به بیان مشکلات از زبان خود مردم هستیم و اینکه در تسریع اجرای پروژه مشارکت کنند.

وی افزود: هم اکنون خیلی از سایت های ما در منازل مسکونی و پشت بام برخی از خانواده ها در استان است که نیاز به مراجعه و جمع آوری تجهیزات قبلی و هم چنین نصب تجهیزات جدید هستیم، لذا این همکاری را از مردم انتظار داریم که مشکلاتی که وجود دارد مرتفع شود.

قبادیان بار دیگر خواستار طرح مشکلات موجود از سوی مردم شد تا دست اندرکاران شرکت مخابرات استان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

*طراحی و ارائه سرویس های متنوع مخابراتی متناسب با نیاز مشتریان

وی با اشاره به سرویس های مخابراتی استان کرمانشاه گفت: ما در همه حوزه های «آی سی تی»   اعم از اینترنت، تلفن ثابت و موبایل سرویس های متنوعی را داریم که مشخصا در بحث اینترنت در دو بخش اینترنت  خانگی به مردم شریف استان کرمانشاه سرویس دهی می کنیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: در حوزه اینترنت خانگی از تکنولوژی ADSL که همان اینترنت پر سرعت است، استفاده می کنیم و در فصل های مختلف نیز جشنواره های متعدد را تعریف کرده و در آن جشنواره ها سرویس های مختلف را به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

وی ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته که در حوزه مشتریانمان انجام می دهیم، متناسب با نیاز آنها سرویس های مختلف را طراحی و پیشنهاد می کنیم.

قبادیان، با ارائه تعریفی از اینترنت پر سرعت به عنوان یکی از ابزارهای توسعه هر جامعه گفت: برای دسترسی مردم رسانه های مختلفی وجود دارد و با توجه به اینکه، رسانه فراگیر، شبکه کابل مسی است و در همه خانه های مردم از این بستر استفاده می کنیم در گذشته از تکنولوژی  دایال آپ، مبتنی بر این بستر استفاده می شد و مردم برای استفاده از آن از یک مودم روی خط تلفنشان استفاده می کردند و به وسیله یک خط تلفن بر این بستر سیمی یک ارتباط اینترنتی برقرار می کردند.

وی اشغال خط تلفن و کندی این نوع ارتباط اینترنتی را از معایب آن برشمرد و گفت: این موضوع یک معضل بود و برای رفع آن به مرور تکنولوژی های به روز تری چون ADSL، ADSL + و... و. ارائه شد که این تکنولوژی ها نیز تکنولوژی های متکی برسیم است و هر کدام نیز ویژگی های خاص خود را داشته و با سرعت بالاتری روی شبکه سیمی پیاده شد و به مشتریان تلفن ثابت خدمات اینترنتی ارائه می دهد.

*پیاده سازی تکنولوژی جدید VDSL  بر شبکه اینترنت استان کرمانشاه

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به جدیدترین تکنولوژی های اینترنتی مبتنی بر شبکه سیمی با عنوان VDSL  گفت: تکنولوژی جدید  مبتنی بر سیم در فاصله ۵۰۰ متری تا حدود ۱۰۰MG به لحاظ تئوری می تواند بر بستر سیمی اینترنت را به مشتریان ارائه دهد.

وی افزود: ما در برنامه های آتی مخابرات منطقه کرمانشاه به دنبال انتقال اینترنت نسل  ADSL++ به VDSL  هستیم.

قبادیان افزود: هم اکنون در برنامه هایی که پیش رو داریم به دنبال این هستیم که  برای مشتریانمان از طریق فیبر نوری به بهترین نقطه ای که مشتری می تواند به شبکه مخابرات وصل شود نزدیک شویم تا بتواند از این تکنولوژی استفاده کند.

وی  در ادامه در خصوص مشکلات برخی از مشتریان چون عدم دریافت به موقع قبض تلفن گفت: ما هر دو ماه یکبار  قبوض را از طریق شرکت پست  توزیع می کنیم و اگر احتمالا مشتریان ما روی قبوضشان کد پستی نداشته باشند یا آدرس ناقص ثبت شده باشد، مطمئنا در توزیع قبوض دچار مشکل می شوند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه خواستار مراجعه مشتریان  در اسرع وقت به امور مشترکین مراکز مخابرات و تکمیل آدرس و کدپستیشان برای رفع این مشکل شد.

*بررسی مشکل اینترنت مشترکان از شبکه مخابرات تا درب منزل

وی هم چنین در خصوص  مشکل کندی سرعت اینترنت گفت: تصوری که در عمده ای که در ذهن برخی از مشتریان است، این بوده که همه سرویس ها را بخاطر شناخت بیشتری که نسبت به مخابرات دارند، مربوط به مخابرات می دانند در حالی که ممکن است مشتریان مشترک یک شرکت دیگری بوده اما مشکلاتشان را به مخابرات می گویند.

قبادیان خطاب به مشتریان اینترنت مخابرات گفت: خواهش من این است که اگر مشترک اینترنت مخابرات بوده و سرویس اینترنت مخابرات را دارند حتما از طریق سامانه ۲۰۲۰ با همکاران ما مشکلاتشان را مطرح کنند و ما هم اکیپی را به این منظور مشخص کردیم که از شبکه مخابرات تا درب منزل مشترکین اینترنت را بررسی و کنترل کرده و مشکلات احتمالی آن را رفع کنند.

وی افزود: خواهش ما این است که حتما این موارد را از طریق ۲۰۲۰ ثبت کنند و سیستمی به این منظور گذاشتیم امکان تیکت را برای مشتریان دارد و مشتری می توانند از طریق آن مشکلاتشان را ثبت کنند  و از طریق همان نتیجه را پیگیری کنند.

*ارزش افزوده درج شده در قبوض، ربطی به مخابرات ندارد

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص محاسبه ارزش افزوده قبضه های مشترکین نیز توسط مخابرات گفت: ارزش افزوده طبق قانون ۹ درصد است و ۹ درصد مالیات و ارزش افزوده به حساب مشترکین اضافه می شود که به نفع دولت این رقم دریافت و پرداخت می شود و مخابرات هیچ دخل و تصرفی در ارزش افزوده ندارد.

وی در خصوص مشکل قطع برخی از خطوط تلفن علی رغم پرداخت بدهی نیز گفت: این مشکل یکی دو ماه پیش در شبکه موبایل استان به خاطر برگردان شبکه بر روی سیستم های جدید داشتیم که هم اکنون این مشکل مرتفع شده و اخیرا مشکلی را در این باب نداریم. البته همچنان اگر مشکلی در این زمینه وجود  دارد، مشترکین می توانند از طریق سامانه ۲۰۰۰ نسبت پرداخت قبوض اقدام کنند و بلافاصله سیستم با اتصال به شبکه مشترکین وصل را انجام می دهد.

قبادیان در خصوص  مشکل عدم وجود شبکه اینترنت در برخی از نقاط استان نیز گفت: اینترنت موبایل از چند سال اخیر در استان راه اندازی شده و نسل ۳ را در یکی دو سال اخیر شروع کردیم که طی آن همه مناطق شهر از این اینترنت تقریبا بهره مندند و امیدواریم تا پایان سال این پوشش کامل شود و بتوانیم مشکلات را هم مرتفع کنیم.

*مشاهده مشکلات کاربران از طریق پنل کاربری

وی خاطر نشان کرد: در صورت وجود مشکلات در شبکه اینترنت مخابرات، مشترکین آن را از طریق ۲۰۲۰ پیگیری کنند و هم چنین مشتریان ما می توانند به سایت ما به آدرس www.tck.ir  مراجعه و از پنل کاربری مشتریان که یک نرم افزار پنل کاربران به این منظور گذاشته شده، آن را دانلود کنند و به وسیله آن سرعت، کیفیت و میزان اینترنت باقی مانده اشان را مشاهده کنند و بدن نیاز به تماس با همکاران ما، خودشان از مشکلاتشان آگاه شده و سپس با کارشناسان پشتیبانی ما ارتباط برقرار و مطرح کنند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه، تعداد مشترکان ADSL در استان را علاوه بر شرکت های خصوصی که در این زمینه در استان هستند را  حدود ۱۷۰ هزار مشترک اعلام کرد که در شبکه مخابرات استان فعال هستند.

*وجود ۸۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات در استان کرمانشاه

وی افزود: از این تعداد ۸۰ هزار مشترک مربوط به شرکت مخابرات استان و باقی آن مربوط به شرکت های دیگر است.

قبادیان از وجود ۳۰۰۰ ظرفیت بلا استفاده در این زمینه در استان خبر داد  و گفت: این امکان را داریم که به همه مشتریان تلفن ثابت سیمی را بدهیم و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را تا پایان سال بتوانیم واگذار کنیم.

وی در خصوص عدم مطابقت قبوض  صادر شده با میزان مصرف مشترکان نیز گفت: مشترکین می توانند با تماس با شماره ۳۷۲۹۵۰۰۰ این مشکل را با دفتر ما مطرح کنند و مشخصا این مشکل را پی گیری کنند و به نتیجه برسند.

*تمدید سرویس اینترنت، نیاز به مراجعه حضوری ندارد

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه هم چنین در خصوص مشکل تمدید سرویس مشترکان نیز گفت: نیاز به مراجعه حضوری در این زمینه نیست و  به محضی که سرویس چه از نظر زمان و چه از نظر حجم تمام شود، خود سیستم به شکل اتوماتیک یک پنل باز می کند و مشترک می تواند همان سرویس و یا یک سرویس جدید را انتخاب کرده و اگر حجمش تمام شده نسبت به خرید حجم اقدام کند و نیاز به مراجعه حضوری در این زمینه نیست.

وی افزود: چنانچه کسی بازهم این مشکل را دارد با سامانه ۲۰۲۰ تماس برقرار کرده تا نسبت به رفع مشکل او اقدام شود.

قبادیان هم چنین در خصوص مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مناطقی از استان هم، بررسی صورت خواهد گرفت و نسبت به رفع آن اقدام می شود.

*راه اندازی پروژه Wifi شهری در نقاطی که خطوط تلفن بی سیم دارند

وی افزود: طبیعتا ما در نقاطی از شهر مشکلاتی را داریم و خواهشمان از هم استانی های عزیز این است که از طریق سامانه ۹۹۹۰ این مشکلات پوششی را به ما منعکس کنند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص مشکل برخی از مناطق استان که خطوط تلفن زمینی ندارند و نمی توانند از اینترنت خانگی استفاده کنند نیز گفت: در خصوص این مناطق که ممکن است خطوط آن ها بی سیم باشد که در حال حاضر امکان اتصال به اینترنت را ندارند، در حال راه اندازی پروژه WIFI شهری هستیم و کار نصب تجهیزات در برخی مناطق آغاز شده است و مناطق مستعدی که تقاضا برای اینترنت باشد، از طریق اینترنت بی سیم مشکل آنها را حل خواهیم کرد.

*تعرفه های اینترنتی ارزان شده است

وی هم چنین در خصوص افزایش تعرفه بسته های اینترنتی نیز گفت: تعرفه های اینترنت نه تنها گران نشده، بلکه ارزان شده است و احتمال می دهم برخی از همشریان در حال استفاده از اینترنت حجمی معمولی باشند که یقینا هزینه آن را بالا می برد. پیشنهاد ما این است که به سایتWWW.MCI.IR مراجعه و نحوه فعالسازی اینترنت نسل ۳ یا بسته نوترینو استفاده کنند که هم هزینه کمتری برای آنها دارد و هم می توانند با توجه به تنوع بسته های موجود، بسته مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

قبادیان، هم چنین در خصوص قطعی اینترنت در برخی از روستاهای استان نیز گفت: این موضوع پی گیری می شود، اما مناطق روستائی به خاطر اینکه شبکه کابلیشان، شبکه هوایی است و در معرض تخریب قرار دارد، ممکن است دچار مشکل شوند اما اگر مشکل از خود مرکز باشد رفع می کنیم. هم چنین طی چند ماه اخیر در جاده ها، بخاطر انجام عملیات عمرانی خصوصا پروژه های راه سازی، قطع فیبر نوری را داشته ایم اما در مجموع این مشکلات را بررسی می کنیم.

*مشکل پاسخگویی اپراتورها رفع شده است

وی در پاسخ به کم بودن تعداد اپراتورهای ۲۰۲۰ و اینکه مشترکین مدت ها برای پاسخگویی در صف انتظار می مانند نیز گفت: برای این مورد ما شاخص داریم و هم اکنون شاخص پاسخگویی را کنترل می کنیم و بیش از ۹۰ درصد تماس های ما مدت زمانشان کمتر از ۶۰ ثانیه است. پیش از این، این مشکل وجود داشت اما هم اکنون کمتر از یکسال است که این مشکل با استفاده از سیستمی که در شبکه نصب شده است رفع شده و جز در مواردی که ممکن است اخلالی در شبکه به وجود آید این مشکل حل شده و برای اینکه مشترک در این زمان منتظر نماند، آنونسی پخش می شود که در شبکه اخلال وجود دارد، تا تماس ها مدیریت شود.

*مراجعه هفتگی به درب منازل ۲۰۰ مشترک اینترنت در استان

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه، در خصوص مشکل سرعت پایین برخی از مشترکین نیز گفت: حیات و ممات شرکت مخابرات به مشتریانش وابسته است و  وظیفه ما ارائه سرویس مورد انتظار است. لذا ما طی برنامه ای که اخیرا گذاشته ایم به شکل مرتب و هفتگی اینترنت مشتریان را بررسی می کنیم و در هفته با مراجعه به درب منازل  ۲۰۰ مشترک بتوانیم مشکلات آنها را بررسی و حل کنیم.

وی افزود: طی این طرح اگر مشترکین تماس بگیرند و زودتر مشکلشان را به ما اعلام کنند، آنها را در برنامه خواهیم گذاشت تا مشکلاتشان در اولویت قرار گیرد و رفع شد.

*تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت ممکن است در اثر هک کردن باشد

قبادیان در خصوص مشکل تمام شدن زودهنگام حجم اینترنتی مشترکان  نیز گفت: اولا همه مشتریان خودشان پنل اختصاصی دارند و می توانند به سیستم مراجعه کرده و آن را بررسی کنند. اما چون عموما مردم از اینترنت WIFI خصوصا در جاهایی که به شکل آپارتمان هستند، استفاده می کنند، ممکن است با استفاده از نرم افزارهایی که می تواند این شکل از اینترنت را هک کند، اینترنت  آنها هک شده و تمام شدن سرویس مربوط به هک شدن آنها توسط افراد دیگری که از این خط به شکل غیرقانونی استفاده می کنند باشد.

*چنانچه تمام شدن زودهنگام اینترنت به دلیل نقص فنی و مخابراتی باشد، آن را جبران می کنیم

وی افزود: مواردی که به ما براساس الزام سازمان تنظیم مقررات برمی گردد را مد نظر داریم و اگر مشترکی واقعا سرویس به دلیل مشکلات مخابراتی زود هنگام تمام شود، ما آن را چه از نظر زمانی و چه حجمی جبران می کنیم. و اگر اثبات شود که به دلیل مشکلات فنی شبکه ما اینترنت مشترک زودهنگام چه از نظر زمانی چه حجمی تمام شده باشد، ما هم زمان و هم حجم را برای مشترک جبران می کنیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص نظارت شرکت مخابرات بر اینترنت پر سرعت و پیشگیری از اقدام هکرها نیز گفت: شبکه مخابراتی کشور برای سواستفاده های مخابراتی هم از طریق پلیس فتا پیگیری می شود و هم تمام این اتفاقات در شبکه قابل پیگیری است. اما عمدتا بخشی از مشکلات به نحوه استفاده از مشتریان بر می گردد.

*راه اندازی سایت ۲۰۲۰ برای راهنمایی مشترکان

وی افزود: برای جلوگیری از مشکلاتی چون هک، این امکان در خود مودم وجود دارد که اسم شبکه وای فای توسط مشترک مخفی شده و کسی جز خود شما، اسم آن را نبیند و یا برای آن پسورد قرار داد که مشترک دچار مشکل نشود و یا مشکلات به حداقل برسد.

قبادیان در پایان  از راه اندازی یک سایت به آدرس WWW.۲۰۲۰TCI.IR خبر داد و گفت: با این سایت این راهنمایی ثبت و مشترک از طریق آن آموزش دیده و دچار مشکل نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار