نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در سیستان و بلوچستان گفت: وقوع حوادث پرشمار رانندگی به همراه آمار بالای فوتی و مجروحان ناشیب از تصادفات ضرورت و اهمیت 2 بانده کردن راه های ارتباطی شهرستان خاش با شهرهای همجوار را دو چندان کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 27 October 2016
علی کرد افزود: خاش در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده و رفت و آمد و ارتباط مردم به شهرهایی مانند زاهدان، سراوان و ایرانشهر از طریق خاش انجام می شود به همین سبب استاندارد سازی محورها و ساخت جاده های 2 بانده از ضروریات است و باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: سالیانه دهها نفر از هموطنان مان در حوادث رانندگی مسیرهای ارتباطی خاش جان خود را از دست می دهند که بخشی از عوامل وقوع رخدادهای ناگوار به نبود جاده های استاندارد و 2 بانده نشدن محورها وابسته است.
نایب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شمار زیادی از مردم به ویژه جوانان سیستان و بلوچستان برای امرار معاش به انجام کارهای خلاف و غیرقانونی روی می آورند که سرمنشا همه اینها نبود اشتغال پایدار، عدم بهره گیری مناسب از ظرفیتهای در اختیار برای مقابله با بیکاری است.
کرد ادامه داد: روی آوردن افراد به فروش موادسوختی و یا قاچاق انسان از روی ناچاری است بهتر است به جای اعمال جریمه ها و مجازات های سنگین که با اهداف بازدارندگی و مقابله با افراد متخلف صورت می پذیرد تدابیری اتخاذ شود که افراد بیکار با ایستادن روی پای خودشان به انجام کارهای آبرومندانه و پر درآمد برای تامین معاش گرایش پیدا کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه امروز در نطق میان دستور نیازهای مهم مردم استان را در صحن مجلس مطرح کردم، اظهار داشت: برای زدودن محرومیت و توسعه نسبی اقتصادی و معیشتی مردم نیاز مبرم است که دولت درآمد یک روز بهای نفت را به توسعه استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهد تا در توسعه گردشگری، صنعتی، امور عمرانی، کشاورزی و دامپروری، توسعه بهداشت و آموزش و پرورش اقدام و هزینه شود.
نماینده مردم خاش در مجلس دهم، افزود: کمبود فضای آموزشی و جود مدارس خشتی و گلی از بزرگ ترین دغدغه های حوزه تعلیم و تربیت است که با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری، تناقض داشته به طوری که در مرکز شهر خاش 22 واحد آموزشی به صورت 2 شیفته فعالیت می کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مناطق مختلف حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و نصرت آباد با مشکل افت شدید ولتاژ برق رو به رو هستند که تاکنون خسارت زیاد مالی برای مردم به دنبال داشته است.
کرد افزود: با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور هنوز در شهرستان خاش مشکلاتی مانند کمبود پزشک متخصص و عدم راه اندازی اورژانس وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار