مهاباد؛
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی: اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی بیمارستان مهاباد هزینه شده است.
کد خبر: ۳۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 29 October 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ محمود زاده در بازدید از پروژه های عمرانی این شهرستان گفت: تا کنون بیش از 100 میلیارد ریال جهت تکمیل و ساخت پروژه های عمرانی بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد هزینه شده است و این میزان هزینه کرد در فضایی به وسعت بیش از 6 هزار متر مربع در بخش های مرکز تشخیص و ثبت بیماران سرطانی،کلینیک ویژه تخصصی،بلوک زایمان و اورژانس انجام گرفته است. 
وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه درمان بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد با هدف کاهش عمل های سزارين مادران باردار و گسترش ترویج انتخاب زایمان طبیعی در اين مرکز بازسازی شده است. 
وی افزود :در راستای ارتقا سلامت شهروندان بیمارستان 36 تختخوابی تامین اجتماعی که قرار است برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان مهاباد احداث شود. 
وی اظهار داشت: بیمارستان 370 تختخوابی که در زمان وزیر بهداشت وقت خانم دکتر دستجردی دستور احداث آن صادر شده بود در زمان حال با پیگیری های انجام گرفته از طریق دکتر هاشمی وزیر بهداشت که در بودجه سالیانه گنجانده شود  و علاوه بر این بیمارستان 100 تختخوابی دیگر نیزدر نظر گرفته شده بود که در ردیف جدول شماره 29 بودجه کشوری قرار داشت که می بایست توسط وزارت مسکن و شهرسازی تکمیل می شد و هم اکنون در حال پیگیری آن می باشیم. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:مشکل اصلی و عمده حوزه درمان کمبود تخت بیمارستانی است و با توجه به صحبت های آقای محمود زاده با احداث و تکمیل بیمارستان 370 تختخوابی و 100 تختخوابی در شهرستان مهاباد در 5 سال آینده مشکلات کمبود فضای فیزیکی و کمبود تخت بیمارستانی مرتفع می شود. 
وی افزود:با تلاشها و پیگیری های انجام گرفته توسط نماینده و سایر مسئولین شهرستان دانشکده پیراپزشکی این شهرستان با رشد فیزیکی حدود 90 درصد در ردیف بودجه استانی قرار داده شد و عملیات تکمیل ساخت این پروژه به پایان خواهد رسید و شاهد بهره برداری از این مکان به عنوان مجتمع آموزش عالی سلامت می شویم. 
دکتر مرزنگ گفت:در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت کار ساخت بخش بلوک زایمان به اتمام رسیده و قرار است این مرکز به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی همزمان با 673 مرکز بلوک زایمانی در سطح کشور که توسط وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در قم و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شود فضای این بخش 1400 متربع بوده و حدود 18 میلیارد ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است. 
وی افزود:پروژه های مرکز تشخیص و ثبت بیماران سرطانی و کلینیک ویژه تخصصی از پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد برخوردار بوده و بزودی تا پایان سال بهره برداری از آن ها انجام خواهد شد. 
وی اظهار داشت:بزودی با راه اندازی سیستم نوبت دهی در درمانگاه تخصصی بیمارستان از طریق اینترنتی،تلفنی و پیامکی گام بزرگی را در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندان برخواهیم داشت و از صف های طولانی مراجعین درمانگاه و اتلاف وقت همشهریان جلوگیری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار