میرعلی محمدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه کارآمدترین طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است گفت:در این خصوص فضای پادگان لشکر 64 ارومیه به فضای مسکونی، تجاری، اداری و باغ موزه تبدیل می‌شود.بخش بسیار اندکی از این فضا نیز به بخش مسکونی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۳۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 09 May 2015

میرعلی محمدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه کارآمدترین طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است گفت:در این خصوص فضای پادگان لشکر 64 ارومیه به فضای مسکونی، تجاری، اداری و باغ موزه تبدیل می‌شود.بخش بسیار اندکی از این فضا نیز به بخش مسکونی اختصاص می‌یابد.

آرزو و درخواست سالیان متمادی مردم و مسئولین شهر ارومیه در پنجم آبان‌ماه سال 92 با بازگشایی امتداد خیابان امام این شهر محقق شد.در این مراسم 74 هکتار از اراضی شهر، از کاربری نظامی که در اختیار پادگان لشکر 64 ارتش قرارداشت به کاربری شهری تغییر یافت و به شهرداری ارومیه تحویل گردید.

پس از بازگشایی و ایجاد خیابانی در امتداد شرق به غرب شهر ،نظرات مختلفی برای کاربری اطراف این خیابان مطرح گردید.اما همه نظرات در اینکه فضا بوجود آمده برای سالهای آینده این شهر غنیمت بزرگی است و باید با برنامه ریزی مناسب و متوازن ،از این فضا نهایت استفاده را کرد.متفق القول بودند.

آنچه که مردم شهر را تا حدودی نگران میکند،دلواپسی از بلای که بر سر امتداد خیابان عطایی آمد بر سر این خیابان و محدوده آن نیز واقع شود.میباشد.خیابان عطایی با عرض بیش از 50 متر ،در بخش پرترافیک شهر ایجاد شد.اما امتداد این خیابان برخلاف عرض بزرگش،کم عرض احداث گردید و چه بسا حول این اقدام شایعات فراوانی نیز پخش شد.

اکنون مردم منتظرند تا برنامه های شهرداری را در استفاده از فضای نسبتا بزرگی که بوجود آمده ،مشاهده کنند.

در این خصوص مسئولین شهری نظرات مشابهی دارند.محمدی سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: اکنون طرح یکی از کارشناسان راه و شهر سازی با این موضوع که نباید به این محدوده تنها بصورت مسکونی و یا در قالب قطعه بندی نگاه کرد و باید تمام نگاه در این منطقه در راستای هویت بخشی به شهر و تجلی باغ شهر ارومیه باشد، به تصویب رسیده است.

وی بیان داشته است: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 ، برای این محدوده 4/21 دهم درصد فضای مسکونی، تجاری 7/3 دهم درصد ، ادارای 9/2 دهم درصد، باغ موزه و پارک صنایع دستی 10 درصد، تجاری و خدماتی 5/17دهم درصد ، توریستی 5/3 درصد ، مذهبی نیم درصد، درمانی3 درصد، فرهنگی 7 درصد،پارک و فضای سبز 8/10 دهم درصد و معابر اصلی 7/19 دهم درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این خصوص ابراز داشته است :همه 36 هكتار اراضي پادگان لشكر 64 اروميه به فضاي سبز تخصيص يافت و اين همه سهم شهرداري بود كه علي رغم وجود ظرفيت مناسب براي درآمدزايي، شهرداري اروميه از آن صرف نظر كرده و همه اين مساحت را براي فضاي سبز شهروندان تخصيص داد.

علیرغم همه توصیفات صورت گرفته ،هنوز برنامه کاملا مشخص و مدونی برای چگونگی استفاده از این فضا ارائه نشده است.هرچند که کمیسیون ماده 5 ،طرحی کلی را تصویب کرده است.

میرعلی محمدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در این خصوص به مشخص شدن طرح نحوه بهره برداری از فضای لشکر 64 اشاره کرده است.

وی در این خصوص با بیان اینکه چندین طرح به کمیسیون ماده 5 ارسال شده و کارآمدترین طرح به تصویب رسیده است گفت:در این خصوص فضای پادگان لشکر 64 ارومیه به فضای مسکونی، تجاری، اداری و باغ موزه تبدیل می‌شود.

وی طرح تصویب شده در کمیسیون را اینگونه تشریح میکندکه بخش عمده‌ای از این فضا به باغ موزه و پارک صنایع دستی، سپس به پارک و فضای سبز اختصاص می‌یابد.بخش بسیار اندکی از این فضا نیز به بخش مسکونی اختصاص می‌یابد.

امید است که سیاست و یا سلیقه های شخصی و یا منافع گروهی در تصویب طرح فضای مذکور دخالت نداشته تا بتوان از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده شود. 


با 74 هکتار فضای پادگان لشکر 64 ارومیه چه خواهند کرد؟
با 74 هکتار فضای پادگان لشکر 64 ارومیه چه خواهند کرد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار