نماینده مردم خوی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود و سفر چند روز آینده رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی گفت: درخواست دارم که آقای روحانی مجوز ایجاد منطقه آزاد خوی را صادر کند.
کد خبر: ۳۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 10 May 2015

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،"موید حسینی" صدر روز یکشنبه در نطق میان‌دستور خود با تبریک ایام مبعث پیامبر صلح و دوستی گفت: ‌جای تأسف دارد که عده‌‌ای شکم‌باره و جاهل دستان خویش را در یمن، سوریه و عراق به خون مسلمانان آغشته کرده‌اند و نظام سلطه نیز مزورانه و مرموز در برابر این جنایات سکوت کرده است.

نماینده مردم خوی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود و سفر چند روز آینده رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی گفت: درخواست دارم که آقای روحانی مجوز ایجاد منطقه آزاد خوی به مساحت ۲۰ هزار هکتار شامل فرودگاه، شهرک صنعتی و راه آهن را که کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب کرده، صادر کند.

حسینی‌صدر ادامه داد: منطقه آزاد حق مردم خوی است؛‌ در حق این مردم در زمینه اقتصادی و مسائل این چنینی تاکنون اجحاف شده که انتظار برطرف شدن آن را داریم.

زمان حمل و نقل در مرز ۲۴ساعته شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات ترانزیتی و حمل و نقل در مرز به دلیل ۲۴ ساعته نبودن فعالیت آن گفت: مرز باید ۲۴ ساعته فعالیت کند و هم‌اکنون شاهدیم که تلاشگران و زحمت‌کشان این کشور در مرز بازرگان تا ۱۰ روز معطل هستند و باید پرسید کدام فکر کوتاه‌بین و استدلال نادرست است که نمی‌گذارد مرز رازی ۲۴ ساعته شود.

وی ادامه داد: راه‌آهن خوی با عظمت ماندگار خود بدون استفاده مانده و معادن، زمین‌های کشاورزی و ریسندگی در استان با ظرفیت کمی در حال تولید هستند.

مشکل اشتغال جوانان رفع شود

حسینی‌صدر با اشاره به مشکلات شغلی جوانان حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بعضی خانواده‌ها هستند که سه یا چهار شغل و درآمد دارند اما در کنار آنها خانواده‌هایی هستند که از ۴ فرزند آنان یک فرزند در انتظار شغل است.

وی مشکلات آبی حوزه انتخابیه خود را یادآور شد و تصریح کرد: در حوزه انتخابیه من مشکلات مربوط به آب بسیار تلخ و جدی است، دریاچه ارومیه خشک شده و آب شرب خوی و روستاییان دارای مشکلات جدی است.

در باغات، ضد تگرگ نصب شود

موید حسینی صدر، با اشاره به دو حادثه طبیعی رخ داده در حوزه انتخابیه‌اش گفت: در هفته گذشته ۱۰ روستا با زلزله روبه‌رو شده و هلال احمر حتی نتوانسته به ۱۳۰۰ خانوار چادر بدهد و مردم بر روی پلاستیک می‌خوابند.

وی ادامه داد: در حادثه دوم در حوزه انتخابیه من به علت تگرگ محصولات و باغات به طرز وحشتناکی آسیب دیده و باید از مسئولان سوال کرد که چرا دستگاه‌های ضد تگرگ با وجود اینکه تهیه شده در این مناطق نصب نشده است؟

نماینده مردم خوی صیانت از محیط زیست طبق اصل ۵۰ قانون اساسی را شرط حکومتداری خوب دانست و گفت: از رئیس‌جمهور خواستارم در زمان سفر به آذربایجان غربی از شمال این استان نیز بازدید کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ما رئیس‌مجلس، رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده کاردانی داریم و مجلس در این راستا در پرتو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری حمایت عاقلانه از تیم هسته‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار