معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛
معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی دفاتر الکترونیکی، مردم می توانند ثبت پرونده ها را بدون دخالت و با هدف کاهش سوء استفاده پیگیری کنند.
کد خبر: ۳۳۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 05 December 2016

   
به گزارش اروم نیوز، حسن قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:از ده سال پیش سیستم انفورماتیک در دادگستری برای ارائه خدمات سریع تر راه اندازی شده است و تمام مراحل قضائی بصورت الکترونیکی صورت می گیرد.

وی افزود: با ثبت دقیق تمام اطلاعات بصورت الکترونیکی میتوانیم آمار مربوط به هر منطقه را بصورت دقیق کسب و تحلیل درستی برای آن ارائه کنیم.

معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی گفت: بیشترین جرم ها در استان، ایجاد ضرب و جرح  و سپس سرقت و سومین مورد نیز تهدید است.

قاسمی ادامه داد: در سال ۹۴ دفاتر خدمات الکترونیکی در ارومیه راه اندازی کردیم و هم اکنون سه دفتر در حال فعالیت هستند و در آینده ای نزدیک پنج دفتر دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی دفاتر الکترونیکی، مردم می توانند ثبت پرونده ها را بدون دخالت و با هدف کاهش سوء استفاده پیگیری کنند.

قاسمی تأکید کرد: در این حالت مردم می توانند تمام مراحل پرونده خودرا اعم از آخرین وضع آن، وضعیت ابلاغ و ... آگاه شوند.

وی یادآور شد: در این سیستم، برای ثبت دادخواست کاربر باید حساب کاربری داشته باشد و در این راستا خواهان، وکلا، کارشناسان دادگستری، مشاوران ۱۷۷، شخصیت های حقوقی و ... در اولویت داشتن حساب کاربری هستند.

قاسمی عنوان کرد: نتیجه و ابلاغ نهایی از طریق سامانه بصورت الکترونیکی یا پیام کوتاه به کاربر ارسال می شود و قانون آنرا رسمی می داند.

معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی پرونده ها بصورت الکترونیکی و با حساب کاربری ثبت می شوند.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار