مدیركل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از افتتاح مراكز مشاوره رایگان در تمام شهرستان های استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 11 May 2015

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت استانداری آذربایجان غربی، شهلا تاجفر ظهر یکشنبه در نخستین جلسه كارگروه زنان و خانواده استان آذربایجان غربی در سالجاری از افتتاح مراكز مشاوره رایگان در تمام شهرستان های استان خبر داد و گفت: این مراكز در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه خانواده، به متقاضیان و مراجعه كنندگان مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

وی ضمن تقدیر از تلاش اعضای كارگروه در سال ۹۳ گفت: در سال۹۳ دستگاهها و اعضای كارگروه زنان و خانواده استان علی رغم محدودیت اعتبارات با هماهنگی و تعامل، دفتر امور زنان و خانواده استانداری را در تحقق اهداف و اجرای سیاست های مورد نظر یاری کردند كه از زحمات و تلاش این اعضا تشكر می‌كنم.

تاجفر در ادامه در رابطه با چشم انداز و اهداف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سال ۹۴ نیز گفت: توانمندسازی زنان و تقویت جایگاه آنان در عرصه های اجتماعی، توجه به زنان و دختران روستایی و عشایر، توجه به اوقات فراغت و ورزش زنان، تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد زنان، حمایت از طرح های اقتصادی مربوط به بانوان و ارتقای دانش زنان استان در تحكیم و تعالی بنیان خانواده از جمله مهمترین اهداف دفتر بانوان و خانواده استانداری در سالجاری است.

وی ارائه الگوی زن ایرانی- اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای مهارت های زندگی در میان بانوان، ایمن سازی و مصونیت خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی و زمینه سازی برای مشاركت زنان در همه عرصه ها، حمایت از طرح های كارآفرینی و اشتغال بانوان و حمایت از ایجاد مراكز مشاوره ویژه زنان را از دیگر اهداف دفتر بانوان و خانواده استانداری در سال ۹۴ برشمرد.

مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی زنان تاكید كرد و افزود: باید با انجام مطالعات و پژوهشهای علمی و كاربردی، راهكارهای لازم برای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه بویژه در حوزه زنان اتخاذ شود.

هوشنگ عطاپور همچنین استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی را مورد تاكید قرار داد و گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان می توانند نقش بسزایی را در ارتقای مشاركت زنان در عرصه های مختلف جامعه ایفا كنند.

در این جلسه مختاری مشاور فرهنگی استاندار نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص الگوسازی زن مسلمان و تبعات پرهزینه و جبران ناپذیر طلاق و متاركه بین زوجین پرداخت.

مختاری همچنین گفت: ما در فرهنگ دینی و پیشینه پربهای فرهنگی مان، الگوهای خیره كننده ای چون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب (س) را داریم كه هر مقطعی از زندگی این بزرگواران، قابل تاسی و درس آموزی است لذا لازم است از این ذخایر ارزشمند، آنطور كه شایسته است در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب در زندگی فردی و اجتماعی بهره بگیریم.

در ادامه جلسه نیز اعضای كارگروه زنان و خانواده استان به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود در خصوص راهكارهای پیشگیری از شیوع و گسترش آسیب های اجتماعی بویژه مسئه اجتماعی طلاق پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار