رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲ هزار و۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کارسازی شده است.
کد خبر: ۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 13 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه،کامبیز عباسی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع ماشین‌آلات کشاورزی، باغبانی، آبیاری، دام و طیور، آبزیان و دامپزشکی اظهار داشت: از این میزان یک هزار و 550 میلیارد تومان جذب شده است.

وی افزود: کمبود سرمایه‌گذار در سال گذشته یکی از نقاط ضعف در حوزه ماشین‌آلات صنعتی محسوب می‌شود.

رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خطوط ارتباطی مکانیزاسیون که بحث سرمایه‌گذاری در این بخش بود با طرح جامع مکانیزاسیون تحقیق یافت گفت: این طرح به صورت کامل از 2 خط ارتباطی جذب شد و اعتبارات مورد نظر تزریق و همکاری با بانک کشاورزی صورت گرفت.

عباسی تصریح کرد: بیش از 26 هزار تراکتور به متقاضیان تحویل داده شد که 1.5 برابر تراکتورها، ادوات به عرصه کشاورزی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طی 4 روز گذشته خط سوم اعتباری مکانیزاسیون معادل یک هزار میلیارد تومان به استان‌های کشور تزریق شد گفت: اگر بتوانیم خطوط مکانیزاسیون را ادامه دهیم با بازگشت سرمایه از این محل می‌توانیم یک پایداری سرمایه‌گذاری مکانیزاسیون داشته باشیم.

رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی کشور تصریح کرد: طی 2 سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در هر استان در این بخش 16 تا 29 میلیارد تومان در استان‌هایی با ظرفیت کمتر و در استان‌های با ظرفیت بیشتر 100 میلیارد تومان بوده است.

عباسی با بیان این که در حوزه سرمایه‌گذاری وضعیت پایداری را داریم گفت: مهم‌ترین رویکرد با توجه به شرایط آب و هوای خشک مدیریت مصرف آب است و باید با توجه به شرایط آب و هوایی محصولات کشت شوند مگر اینکه روش‌های تولیدی را تغییر دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار