مهاباد؛
از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت 35 میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه های مرکز بهداشت مهاباد شده است.
کد خبر: ۳۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 28 December 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛دکتر مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت : از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان مهاباد 1760 متر مربع به فضای فیزیکی مرکز بهداشت اضافه شده و حدود 5000 متر مربع نیز بازسازی و نوسازی شده است.

وی خاطرنشان ساخت:در حوزه بهداشت تعمیرات اساسی و کلی و بازسازی و بهبود استاندارد 6 باب خانه بهداشت روستا های برده رشان،حاجی خوش،سرتان،گاگش سفلی،میرسه،گوگ تپه در زمینی به مساحت میانگین 90 متر مربع و  به ارزش حدود 5 میلیارد ریال و احداث 6 باب خانه بهداشت که هرکدام در زمینی به مساحت 90 متربع و اعتبار حدود 5 میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بهسازی و نوسازی فضای فیزیکی مراکز سلامت  روستایی کانی سیب ، کوشکدره ، کاولان ، قمطره ،گوگ تپه ، و مرکز سلامت شهری بداق سلطان هر کدام  دارای مساحت متوسط 500 متر مربع و به ارزش 500 میلیون ریال و در کل به ارزش 3 میلیارد ریال اعتبار برای این مراکز هزینه شده است.

دکتر مرزنگ گفت: احداث مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان در دو طبقه در زمینی با مساحت زیر بنای 600 متر مربع و صرف اعتبار حدود 8 میلیارد ریال به اتمام رسیده و در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بازسازی و استاندارد سازی مرکز آموزش بهورزی در زمینی به مساحت زیر بنای 450 متر مربع و در دو طبقه به ارزش 650 میلیون ریال،اخذ مجوز راه اندازی مرکز سلامت شهری و روستایی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به نام مرکز سلامت صبا و نیز اخذ مجوز مرکز سلامت شهری و روستایی فرهنگیان در زمینی به مساحت 980 متربع و اعتبار 13 میلیارد ریال که در مراحل اولیه احداث خود می باشد.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام گرفته دیگر می توان به اخذ مجوز ساخت دو خانه بهداشت در قره بلاغ و کله کاوی احداث دو مرکز جامعه به نام فرهنگیان و محسن شافعی و 4 پایگاه سلامت در سطح شهرستان جهت خارج شدن از وضعیت استیجاری این مراکز اشاره کرد.
برچسب ها: مهاباد ، درمان ، سلامت ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار