عضو شورای اسلامی شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مشکلات مختلفی در عدم بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌ فرودگاه قزوین وجود دارد که مهم‌ترین آن نبود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در توسعه و احیای این فرودگاه است.
کد خبر: ۳۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدرضا صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های مطلوبی بوده که از جمله آن می‌توان به فرودگاه قزوین اشاره کرد چراکه تا کنون استفاده مناسبی از ظرفیت آن صورت نگرفته است.

وی افزود: فرودگاه قزوین به عنوان بخشی از ظرفیت بالقوه استان به شمار می‌رود چراکه با توسعه و گسترش آن می‌توان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و آموزشی از آن بهره‌مند شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص عدم بهره‌برداری مناسب از فرودگاه قزوین گفت: از ظرفیت این فرودگاه در حال حاضر فقط برای سم‌پاشی در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

صدیقی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم استان قزوین باید زیرساخت‌هایی همانند ایجاد بندر خشک، ترانزیت کالا و مسافربری، توسعه فرودگاه برای این استان فراهم شود تا بتوان حداکثر بهره‌برداری از این ظرفیت را داشته باشیم.

این عضو شورا یادآور شد: اکنون در فرودگاه قزوین امکانی برای فرود هواپیما وجود ندارد و برای استفاده ترانزیتی و مسافرتی از این فرودگاه باید با افزایش طول باند و سایر استاندا‌ردهای لازم برنامه‌ریزی کرد؛ به دلیل بالا بودن هزینه این پروژه باید نگاه‌ها در سطح ملی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: فرودگاه قزوین می‌تواند در حوادث غیرمترقبه نقش بسزایی را ایفا کند که با جذب سرمایه‌گذار می‌توان به تمام این اهداف دست یافت.

صدیقی مطرح کرد: مشکلات مختلفی در عدم بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌ فرودگاه قزوین وجود دارد که مهم‌ترین آن نبود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در توسعه و احیای این فرودگاه است.

وی یادآور شد: دولت به دلیل بدهی که به شهرداری قزوین داشته، طی یک توافق مالکیت فرودگاه قزوین را به شهرداری قزوین واگذار کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: مسؤولان استانداری و شهرداری قزوین به دنبال راهکارهایی برای احیا این فرودگاه هستند که در این زمینه با یک شرکت خصوصی مذاکرات اولیه در خصوص جذب سرمایه‌گذار صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار