کد خبر: ۳۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 04 January 2017
مدیر آزمایشگاه‌های دانشگاه یاسوج گفت: نخستین دستگاه AFM به‌منظور فوق پیشرفته تصویربرداری در دانشگاه یاسوج نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج «وحید مددی» افزود: کیفیت تصویربرداری این دستگاه 100 در مقیاس نانومتر است.

وی تصریح کرد: این دستگاه فوق‌العاده حساس است و نوک آن از یک اتمیک تشکیل شده است که توانایی ارائه تصاویر با کیفیت از نمونه‌های آزمایشگاهی و مرتبط با صنایع شیمیایی، داروسازی و علوم پزشکی را دارد.

مدیر آزمایشگاه‌های دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: مدل دستگاه AFM نصب شده در این دانشگاه از نوع آلفا A300 است و این دستگاه کاربردهای زیادی در حوزه‌های انرژی الکترونیک و نانوفناوری دارد.

مددی تصریح کرد: این دستگاه فوق پیشرفته تصویربرداری مستقیماً از آلمان خریداری شده است و کارشناسان این کشور برای نصب و راه‌اندازی آن به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دستگاه فوق پیشرفته تصویربرداری موجب ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد، ادامه داد: این دستگاه می‌تواند برای دانشگاه سوادآوری داشته باشد و در مدت زمان پنج تا هفت سال هزینه‌های خریدش را تأمین کند.

مدیر آزمایشگاه‌های دانشگاه یاسوج اضافه کرد: دانشگاه یاسوج آمادگی دارد با دیگر دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنین ادارات و نهادهای استان برای انجام کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی همکاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار