مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تحت پوشش قرار گرفتن 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در حال حاضر حدود چهار هزار هکتار از اراضی زراعی پائیزه شهرستان آبیک تحت پوشش بیمه قرار گرفته که از این میزان یک هزار و 693 هکتار به گندم آبی، یک هزار و 650 هکتار کلزا، 487 هکتار جو آبی و 120 هکتار هم به گندم و جو دیم اختصاص دارد.

وی افزود: عدم آگاهی کشاورزان و نداشتن دسترسی به اطلاعات جامع و دقیق در خصوص مزایا، شرایط و نحوه بیمه محصولات کشاورزی موجب کاهش سطح بیمه و متضرر شدن کشاورزان در هنگام بروز حوادث طبیعی سرمازدگی و تگرگ شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: در سال جاری با تغییر رویه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، افزایش میزان پوشش بیمه‌ای، افزودن گزینه‌های جدید در قراردادها با مشارکت بانک کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی و همچنین استقرار کارگزاران بیمه در مراکز جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی توسط کارشناسان مراکز انجام شد که موجب استقبال کشاورزان و افزایش سطح بیمه اراضی کشاورزی این شهرستان شده است.

لطفی ابراز امیدواری کرد: با تداوم راهکارها و اتخاذ تدابیر جدید و عمل کردن کارگزاران بیمه به تعهدات خود، هرساله شاهد افزایش چشمگیری در سطوح بیمه شده محصولات زراعی و باغی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار