ارومیه؛
ساخت شهرک‌های صنفی در آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۳۸۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 05 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی: در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی و ساخت شهرک‌‌ها و مجتمع‌های صنفی از سال 86 در اولویت‌های برنامه عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته و این موضوع به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده در حال پیگیری است.

محمد دهقان با اشاره به اینکه در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی و ساخت شهرک‌‌ها و مجتمع‌های صنفی از سال 86 در اولویت‌های برنامه عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است اظهار داشت: این موضوع به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده در حال پیگیری است.

وی افزود: در این رابطه با توجه به تبیین اهداف آن در سطح استان آذربایجان‌غربی، این موضوع با استقبال اصناف و متقاضیان دریافت خدمات رو به رو شده و اصناف در احداث مجتمع‌های صنفی مشارکت و تامین هزینه‌های مالی آن را به عهده می‌گیرند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف اصلی ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی و تخصصی در استان تصریح کرد: در این زمینه هدف اصلی، ایجاد هم‌افزایی، رشد خوشه‌های تولید، افزایش قدرت رقابت داخلی و خارجی و تسریع در بازاریابی محصولات و در نهایت رفع آلودگی‌های صوتی و محیطی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان است.

وی افزود: هم‌اینک اداره توسعه زیرساخت‌های تجاری با بهره‌گیری از قوانین و مقررات موجود به ویژه بند(ک) ماده 30 قانون نظام صنفی، در راستای ایجاد هماهنگی و همکاری فرابخشی نسبت به تدوین دستورالعمل ایجاد شهرک و مجتمع‌های صنفی پرداخته و پس از تصویب کمیسیون نظارت مرکز استان، برنامه‌ریزی لازم عملیاتی برای احداث مجتمع‌های صنفی تخصصی در سطح استان را فراهم کرده است.

دهقان بیان کرد:هم اکنون مقرر شده است تا با هماهنگی اتحادیه خدمات فنی خودرو و مشارکت یک هزار و 500 نفر از اعضاء، یک همایش برگزار و براساس پیگیری‌های مستمر ضمن برگزاری حداقل 12 جلسه فنی و کارشناسی، اقدام به تشکیل شرکت اتحادگستر خدمات فنی خودرو و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها جهت ایجاد مجتمع صنفی خدمات خودرویی شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نداشتن توانایی مالی کافی اعضاء برای اجرای طرح مشارکت، بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در نهایت تفاهم‌نامه‌ای ما بین شرکت سرمایه‌گذاری"آذر آخار یول سعدی" و"شرکت اتحاد گستر خدمات فنی خودرو و اتحادیه تعمیرکاران" منقعد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد شرکت آذر آخار یول سعدی، فاز یک مجتمع خدمات فنی خودرو ارومیه را در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع با تعداد 300 واحد و میزان اشتغال‌زایی 820 نفر در جاده شهید کلانتری با تخصیص هزینه‌های خرید، تغییر کاربری زمین، تسطیح، نقشه‌کشی و اخذ پروانه ساخت اقدام کند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برای ایجاد مجتمع صنفی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی یعنی مجتمع صنفی سنگ و موزاییک، چندین مورد جلسه با حضور هیات مدیره و اعضاء و اداره زیر ساخت‌های تجاری معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان و اتاق اصناف تشکیل و ضمن بازدید از چندین محل در اطراف شهرستان ارومیه جهت خرید محل مجتمع، زمین مورد نظر شناسایی و اسناد و مدارک زمین‌های مورد نظر توسط هیات مدیره بررسی و بر اساس تصمیمات اتخاذی، مجمع عمومی با مشارکت مالی مشارکت اعضاء خرید صورت می‌گیرد.

دهقان تصریح کرد: علاوه بر آن، پس از خرید زمین اقدامات اداری از جمله تغییر کاربری و تسطیح و نقشه‌کشی و سایر اقدامات مرتبط انجام شده و در این رابطه، در این مجتمع تعداد صنوف قابل انتقال 100 واحد منظور و برای 200 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار