ارومیه؛
دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی گفت: رکود اقتصادی بیش از هر بخش گریبانگیر پیمانکاران عمرانی شده و لازم است دولت به این موضوع بیش از پیش توجه کند.
کد خبر: ۳۸۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 05 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛؛خسرو خوش خلقی در همایش تقدیر از پیشگامان نظام فنی و اجرایی آذربایجان‌ غربی با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در توسعه کشور اظهار داشت: اصالت پیشگامان فنی و اجرایی زمانی شکوفا، ماندگار، نتیجه بخش و عملگرا در تمام ابعاد توسعه کشورمان خواهد بود که دولتمردان و حاکمیت ایمان و باور به مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های مربوط داشته باشند و اجازه ورود تفکر بخش خصوصی را در مراحل تصمیم گیری بدهند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: زمانی می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که ایران سوار خط توسعه است و اصلی‌ترین اصول قانون اساسی را در رابطه با جایگاه بخش خصوصی در تصمیم‌گیری قوانین مربوطه و اجرایی به مرحله عمل در بیاوریم.

وی افزود: در این اوضاع بحرانی اقتصادی که متأسفانه به صورت چشم گیری گریبان گیر صنعت ساخت و ساز و عمدتاً پیمانکاران عمرانی شده است سبب تقلیل رتبه پیمانکاران و گه‌گاه ورشکستگی آنان شده است.

خوش خلقی گفت: امروزه کشورمان نیازمند تدوین قوانین منسجم در خصوص فعالیت‌های مؤثر و همه جانبه بخش خصوصی است و اجرای درست سیاست‌های خصوصی سازی از مهم‌ترین اصول در توسعه پایدار کشورهای توسعه یافته است که می‌تواند سبب رونق بخش خصوصی و کوچک شدن دولت شود اما سالیان درازی است که شعار این موضوع داده شده ولی در عمل به دولتی کردن هر چه بیشتر بخش‌های اقتصادی انجامیده است.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر نگاهی به تأمین مالی پروژه‌های عمرانی در سال‌های اخیر بکنیم در می‌یابیم که چالش تغییر منابع مالی پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین نقطه عطف پیمانکاری است و پیمانکاران ناگزیر هستند که با این مشکل کنار بیایند و چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: طلب پیمانکاران پروژه‌های ملی باید از طریق اسناد خزانه یا نقدی پرداخت شود و این درحالی است که حدود 2 سال است که پیمانکاران ما پولی دریافت نکرده‌اند و همچنین برای جلوگیری از بیکاری همکاران استان باید مناقصه‌های کلان را به پروژه‌های کوچکتر تقسیم کنیم تا امکان حضور پیمانکاران بومی در مناقصات توسط انجمن فراهم شود.

انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار