رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به اینکه مقصد بخش عمده ای از سفرهای نوروزی مناطق گردشگری سیاحتی و زیارتی روستایی خواهد بود پلیس راه استان در حال برنامه ریزی برای ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی در این زمینه است.
کد خبر: ۳۹۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 07 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "فضل الله شیری"  افزود: در سطح استان 14 روستا به عنوان روستاهای مقصد گردشگری ملی محسوب می شوند و در کنار آنها مناطق متعدد دیگری نیز سفرهای سیاحتی و زیارتی مردم را به سوی خود جذب می کنند، که پلیس راه استان قصد دارد علاوه بر هدفمند ساختن اقدامات عملیاتی و فرهنگی خود، توجه سایر ادارات و ارگانها خدماتی و امداد رسان را به این موضوع جلب کند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: همه ارگانها لازم است با نیاز مردم خدمات و اقدامات خود را هوشمند و هدفمند سازند، که به نظر ما سفرهای نوروزی امسال دارای این شرایط خواهند بود که پیشنهاد می کنیم همه سازمانها در برنامه های خود آنها را در نظر بگیرند:

1. پراکندگی سفرها و افزایش میل به گردش و تفریح در مناطق دور دست و کمتر شناخته شده طبیعی.
2. افزایش میل به سفرهای خانوادگی غیر کاروانی به مناطق جنگی و یادمانهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب و جنوب غربی استان.
3. ترکیب ناهمگون انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین و مسافری و باری و (عادی و مواد خطرناک) در بعضی از محورها به ویژه محورهای جنوب غربی استان.
4. افزایش میل به سفر به سمت روستاهای گردشگری 14 گانه استان.
5. نارسایی جاده های کوهستانی دسترسی به مناطق گردشگری  و زیارتی استان به علت عرض کم و پیچ و خم های متواتر، پرتگاه های متعدد و کمبود تابلو علائم که این شرایط بر وضعیت خوروها نیز تاثیر می گذارد.
6. ورود تازه رانندگان به چرخه سفرهای گردشگری طولانی در مدت و مسافت زیاد و عدم همخوانی مهارت آنان را وضعیت راهها.
7. تاثیر مستقیم وضع آب و هوا بر تغیر جهت حجم سفرهای نوروزی به مناطق مختلف آب و هوایی سرد شمالی، معتدل میانی و گرمسیر جنوبی.
8.  بهار طبیعت در مناطق جنوبی استان حدود 20 روز زود تر از آنچه تقویم ها می گویند آغاز می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اعزام هدفمند تیم های گشتی، انجام تبلیغات میدانی، آموزش و تجهیز دهیاران روستاهای مقصد گردشگری به عنوان راهور محله، شناسایی و رفع حداکثری نواقص راههای دسترسی به مناطق گردشگری، درخواست از ارگانهای خدمات رسان و امدادی برای پوشش حداکثری این مناطق اقداماتی است که تاکنون از سوی پلیس راه جهت افزایش ایمنی این نوع از سفرهای نوروزی انجام گرفته یا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار