مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری :
با برنامه ریزی برای کنترل بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه زنان و فراهم نمودن زمینه های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار یا جویای اشتغال و دختران فارغ التحصیل دانشگاهی می توان منجر به ریشه کنی بسیاری از آسیب ها شد .
کد خبر: ۴۰۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 11 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:خانم تاجفر در نخستین جلسه گروه کاری سال 96 که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بانوان منطقه آزاد ماکو برگزار شد ، با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال" نامگذاری شده بر ضرورت این نامگذاری تاکید نمود و گفت: عامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی در جامعه بیکاری نسل جوان است .

وی افزود : با برنامه ریزی برای کنترل بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه زنان و فراهم نمودن زمینه های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار یا جویای اشتغال و دختران فارغ التحصیل دانشگاهی می توان منجر به ریشه کنی بسیاری از آسیب ها شد .

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همچنین افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری راهکار تحقق شعار سال ، تقسیم اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی ، مهم و تمرکز همت مسئولین و مردم بر این نقاط است که این نقاط کلیدی و مهم از دید گاه مقام معظم رهبری " تولید داخلی  و اشتغال جوانان" است .

تاجفر اضافه کرد : انتظار ما در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال راه اندازی آموزشهای مهارت آفرینی و کارآفرینی با محوریت ایجاد کسب و کار پایدار  و بازار محور می باشد و امید است در سایه تلاش مسئولین امر و استقبال مردم گام های اساسی و بلند مدت در این زمینه برداشته شود .

مشاور استاندار در امور نمایشگاهی و مشاور مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو نیز در این جلسه با آرزوی سالی پربار در بحث اشتغال و تولید اذعان داشتند : نمایشگاه توانمندیهای بانوان منطقه آزاد ماکو در سال 95 نقطه عطفی در زمینه شناسایی بانوان توانمند و انبوه سازی تجارت بانوان با مشارکت سازمان صنعت ، معدن و تجارت بود  و منجر به صدور پروانه فعالیت به بانوان و معرفی آنها جهت استفاده از تسهیلات شد .

الهوردی زاده با اشاره به فعالیت کارگاههای تولیدی پوشاک و شلوار جین در منطقه آزاد ماکو و اشتغال بیش از چند صد نفر در این  زمینه بر لزوم هدایت طرح های نوآورانه به سمت تولید و فعال سازی آنها پرداختند .

وی اضافه کرد : نمایشگاه توانمندیهای بانوان منطقه آزاد ماکو از 20 لغایت 23 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور بانوان کارآفرین و برتر استان در محل نمایشگاههای بین المللی منطقه آزاد ماکو در بخش های صنایع دستی ، محصولات دامی روستائیان و عشایر ، فرش دستباف برگزار می شود .

وی همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه جهت ارائه خدمات مشاوره رایگان به بانوان در زمینه های اخذ مجوز ، استفاده از تسهیلات ، برندسازی محصولات ، بازاریابی خبر داد .

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات خود در زمینه نحوه برگزاری نمایشگاه و روش های حمایت از بانوان کارآفرین و توانمند استان پرداختند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار