مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت:محور ارومیه به اشنویه از پروژه های اولویت دار راه وشهرسازی آذربایجان غربی، ایمن سازی می شود.
کد خبر: ۴۱۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 03 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:داریوش نصر بااعلام این خبر افزود:محور اروميه به اشنويه بطول 67 كيلومتر در زمره محورهای مهم و استراتژيك اين استان قرار دارد. چندتا شهرستان را به مركز استان وصل می كند و از پروژه هاي اولويت دار و اساسی است. در حال حاضر عمليات راهسازي 18 كيلومتر از سمت شهر اروميه تا روستای بالانج انجام شده و پنج كيلومتر و 300 متر هم از اشنويه بهسازی شده است.

وی تصریح کرد:باتوجه به اينكه براي احداث هر كيلومتر راه اصلي 15 ميليارد ريال نياز است

سال گذشته از محل اعتبارات تملك دارايي 20 ميلياردريال به اين محور اختصاص يافته بود.وبرای باقيمانده مسير نيز اعتباری حدود 50 ميليارد تومان نياز است البته بشرط اينكه امسال كار تمام شود وگرنه هر سال بر هزينه هاي ساخت افزوده مي شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ادامه داد: محور كوهستاني است لذا براي احداث هر كيلومتر هزينه بيتشر مي طلبد. برآورد شده 60 يا 70 ميليارد تومان حداقل نياز است البته اگر 30 درصد اين مبلغ هم تخصيص داده بشود مي شود با استفاده از ظرفيت پيمانكاران پروژه را سرعت بخشيد. همچنين رعايت اعتبار توازن منطقه اي براي جبران گذشته لازم است.

وی اذعان کرد:منابع مالي طرح بهسازي و تعريض محور اروميه به اشنويه از رديف اعتبارات بهسازي و ارتقاي محورهاي فرعي به اصلي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور تامين مي شود. و در حال حاضر مطالبات پيمانكار در اين پروژه نزديك به 65 ميليارد ريال است

نصر افزود:مشكل اساسي كه در اين استان داريم اين است كه به لحاظ طول راههاي شرياني، طول راههاي اصلي و فرعي در رتبه هاي پايين كشوري هستيم. اگر بخواهيم به متوسط كشوري برسيم دو حالت داريم يا استانهاي ديگر بخوابند و ما چند سال كار كنيم تا به آنها برسيم و يا اينكه معادل استانهاي ديگر به ما اعتبار تزريق بشود تا بيشتر تلاش كنيم.

وی ادامه داد:اگر پول باشه به نظر من اين محور جزوه اولويتهاي اول اگر نباشد حداقل جزو اولويتهاي سه يا چهار استان است. علاوه بر اينكه چند شهرستان را به مركز استان متصل مي كند از جنبه هاي مرزي و امنيتي و گردشگري نيز اهميت خاصي دارد لذا امسال براي اين محور تلاش ويژه اي خواهيم داشت.با اعتباراتي كه تخصيص مي يابد در حال حاضر علاوه بر اينكه كارگاه مشغول كار است نقاط پرحادثه را اصلاح مي كنيم اگر چه معتقديم اين موارد در حكم مسكن است.تقريبا 22 كيلومتر به راه اصلي تبديل شده است. اميدوارم امسال حداقل تعريض و بهسازي پنج كيلومتر و 500 متر ديگر از اين محور به اتمام برسد.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار