در جشنواره سواد خواندن و کتاب من در گلستان انجام شد
سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی استان گفت: آشنا کردن کودکان با دنیای کتاب و کتابخوانی یکی از مولفه های آموزشی و تربیتی بوده که منجر به رشد فکری و روحی آنان می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 13 May 2017
سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی استان  گفت:  آشنا کردن کودکان با دنیای کتاب و کتابخوانی یکی از مولفه های آموزشی و تربیتی بوده که منجر به رشد فکری و روحی آنان می‌شود.

عقیلی بیان داشت: این جشنواره با هدف تشویق دانش آموزان به کتابخوانی و کشف لذت خواندن با دعوت از کلیه دانش اموزان پایه های دوم تا ششم در سطح مدارس استان برگزار گردید. که در مجموع 162 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند.

در ادامه ولی ا... تسلیمی رئیس اداره تکنولوژی و سر گروههای آموزشی اظهار داشت: از بین 162 دانش آموز دختر و پسر راه یافته به مرحله استانی  26دانش آموزاز مدارس عادی و عشایری جزء نفرات برتر استان معرفی شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره سواد خواندن و کتاب من از این دانش اموزان به همراه 52 معلم و مدیر مدرسه  و 10 دانش اموز صاحب اثرتقدیر بعمل خواهد آمد.

آمنه حسینی کارشناس دوره دوم ابتدایی اظهار داشتند: جشنواره  سواد خواندن و کتاب من که به منظور تقویت اعتماد به نفس  و ترغیب کودکان ونوجوانان به فعالیت در گروههای کوچک به منظور کمک به یکدیگر در یادگیری برای دانش آموزان پایه های دوم تا چهارم در بخش روخواني ، روان خواني وانتقال مفاهيم و برای پایه های پنجم و ششم  در دو بخش خلق اثر و بازنویسی از متون کهن در سطح مدارس ابتدایی استان برگزار گردید.

 حسینی در ادامه گفت: در بخش خلق اثر با  موضوعات من کیستم ، تشکر ، صداقت ، ادب و مهرورزی ، مشورت ، قناعت ، رازداری و در بخش بازنویسی از متون کهن به منظور آشنايي دانش اموزان  با گنجينه ي ادبیات فارسي از جمله قصه های مثنوی مولوی ، داستان های کلیله و دمنه ، حکایت های سعدی شرکت نمودند .

در ادامه حسینی بیان داشت: از 10 دانش اموز شرکت کننده در مسابقه کتاب من (کتابهای شابک دار) با توجه به سهمیه اعلامی از سوی دبیرخانه مرکزی کتابهای برگزیده جهت داوری به مرحله کشوری ارسال می گردد ولی از این دانش اموزان برتر نیز در مراسم اختتامیه جشنواره سواد خواندن و کتاب من تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار