مام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه های اجرایی در آذربایجان غربی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۴۴۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 12 June 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:حجت الاسلام سید مهدی قریشی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در سالجاری اظهارداشت: رعایت قوانین و مقررات و مسائل مرتبط با عفاف و حجاب در ادارات و دستگاههای اجرایی باید به درستی رعایت شود و این امر باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: نباید ناامید شد و اینکه مدام مسئولین بگویند استان ما از لحاظ ارزش‌ها و باورهای دینی مناسب نیست این درست نیست چرا که هجمه ای که امروزه از سوی دشمنان در خصوص مباحث فرهنگی و اخلاقی به کشورمان وارد می شود بی سابقه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهارداشت: هیچ کشوری با این میزان هجمه نمی تواند سرپا بایستد و اینکه ما در این شرایط هستیم و هجمه های فرهنگی نتوانسته تاثیر زیاد بگذارد خود ریشه در اصالت و دین ما دارد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در شرایطی که غرب در حال این القا فرهنگ خود به جامعه ما است، چرا ما نباید به فرهنگ اصیل و غنی خود دفاع کنیم افزود: باید به آیین نامه انضباطی، مقررات و ضوابط شئونات اسلامی موجود در ادارات، نهادها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز پایبند بود، و به طور جدی قوانین و مقررات، شئونات و حقوق شهروندی رعایت شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف برنامه های متنوع و تاثیر گذار در استان اجرا شود و در این راستا از برنامه هایی با گستردگی، کارایی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر حمایت می کنیم.

هوشنگ عطاپور در این جلسه به بیان وظایف ستاد صیانت از حقوق امنیت عمومی پرداخت  و افزود : علاوه بر ارزیابی شاخص حجاب و عفاف در دستگاههای اجرایی و ساختار دولتی در بخش های خصوصی و دفاتر بخش خصوصی نیز این امر مشمول طرح حجاب و عفاف بوده و  مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد : این ارزیابی همه ساله توسط تیم مشترکی از بازرس ها توسط استانداری و فرمانداری از ۱۰ تیر تا ۳۰ مرداد ماه مورد انجام می شود.

عطاپور اضافه کرد : سومین بخش فعالیت ستاد حجاب و عفاف مربوط به فعالیت های برون سازمانی است که پیگیر بهبود این وضعیت و ارتقا رتبه در این بخش هستیم.

در ادامه این جلسه برنامه های هفته حجاب و عفاف، چگونگی اجرای بهتر این برنامه ها، وضعیت حجاب و عفاف، عوامل موثر در بدحجابی و همچنین راهکارها، پیشنهادات در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و ححقوق شهروندی توسط اعضای جلسه بیان شد.

این جلسه برای انجام هماهنگی های لازم جهت همکاری مضاعف تمام دستگاهها علی الخصوص دستگاههای ۲۵ گانه عضو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجرای دستورالعمل ترویج برنامه های حجاب و عفاف سال جاری و هفته حجاب و عفاف برگزار شد.

منبع/مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار