شهردار ارومیه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه که در فرهنگسرای جوان برگزار شد به تشریح عملکرد 5 ساله گذشته شهرداری پرداخت.
کد خبر: ۴۶۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 27 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه که با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، در تشریح عملکرد ۵ سال گذشته شهرداری گفت: اتفاقات مثبت ۵ سال گذشته شهر ارومیه مرهون وفاق و همدلی دستگاه های اجرایی و زحمات و تلاشهای همکاران خودم در شهرداری است که از آنها تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه اولویت شهرداری در اجرای پروژه ها استفاده از توان داخلی مجموعه است، افزود: بودجه شهرداری در سالی که مدیریت آن را بر عهده گرفتم ۹۰ میلیارد تومان بوده است که در طول پنج سال به ۱۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است و مساحت کل شهر در سال نود  ۷۶۰۰ هکتار بود که اینک ۱۱۲۰۰ هکتار است و کل واحدهای مسکونی و تجاری  ۲۸۰ هزار  واحد است

حضرت پور افزود: اطلاعات شهری قبلا جایی ثبت نشده که الان به صورت سیستمی و یکپارچه ثبت شده  و زمین های عدوانی شهر را  نیز با همکاری دادگستری و نیزوی انتظامی از دست متجاوزین خارج کردیم.

وی بودجه عمرانی  صرف شده برای پروژه های عمرانی  در 5 سال گذشته را 3000  میلیاد تومان  بیان کرد و اظهار داشت: ۳۰۰ هکتار فضای سبز احداث شده و نیز 9 میلیون متر مربع از معابر خاکی شهر ارومیه آسفالت شده که در کنار آن ۱۰۰۰ کیلومتر جدول گذاری، ۲۵ کیلومتر کانال کشی شده است.

۱۷شهردار ارومیه که در جلسه شورای اداری شهرستان سخن می گفت، عنوان کرد: 17  پل و تقاطع ایجاد شده که جدا از هزینه اجرا، برای آزاد سازی زمین های پل ها به عنوان مثال ۴۰ میلیارد تومان برای پروژه ابوذر؛ ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه آذربایجان هزینه شده است.

۱۵وی ادامه داد: فرهنسگرا در سطح شهر احداث شده که هدف از آن اجرای برنامه های فرهنگی و حل معظلات( اعتیاد، طلاق و...  ) در این زمینه است و توسعه شهر ارومیه بدون ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه محقق نخواهد شد .

حضرت پور با اشاره به اولویت شهرداری ارومیه در زمینه اقتصا مقاومتی خار نشان کرد: طرح اقتصاد مقاومتی که با تاکید مقام معظم رهبری از سوی شهرداری ارومیه تقدیم فرمانداری و شورای شهر ارومیه شد، به عنوان الگویی در سایر شهرداری ها نیز اجرا می شود می تواند در سایر دستگاه ها عملی شود.

شهردار ارومیه در پایان از استاندار فعلی و سابق ، فرماندار فعلی و سابق، نمایندگان،  اعضای شورای سوم و چهارم و همه دستگاه های اجرایی تشکر کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار