مسئول برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در سیستان و بلوچستان گفت: کاروان‌ خدام آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت امروز هشتم مرداد وارد این استان می شود.
کد خبر: ۴۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 30 July 2017
حسین یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاروان با عنوان زیرسایه خورشید مشتمل بر روحانی و خدام آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر فردا از طریق فرودگاه چابهار وارد استان می شود.
وی افزود: اعضای این کاروان پس از ورود به سیستان و بلوچستان در شهرستان های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر، بزمان، دلگان، جلگه چاه هاشم، خاش، زاهدان و هامون، شهرعلی اکبر، زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و بنجار حضور می یابند.
وی گفت: حضور در تیپ تفنگداران دریایی منطقه سوم دریایی ارتش و گردان خلبانان پایگاه دهم شکاری برادران دل حامد کنارک، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ترور، دلجویی از خانواده های نیازمند، غبارروبی مزار شهدای گمنام، عیادت از بیماران در بیمارستان، دیدار با نادمین در ندامتگاه، دیدار با مرزبانان غیور و شرکت در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این کاروان در سفر به استان است.
مسئول برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور در برنامه زنده شب های کویر، دیدار با فرزندان خانه امام حسن مجتبی(ع)، سفره اطعام رضوی، توزیع ارزاق، شرکت در جشن هایی که در مساجد و محافل مذهبی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود و برگزاری رقابت های دلنوشته های رضوی و عکس کاروان خدام رضوی از مهمترین برنامه های سفر خدام امام رضا(ع) به استان محسوب می شود.
یوسفی افزود: بیش از 100 برنامه در 15 شهر استان برای کاروان زیرسایه خورشید برنامه ریزی شده است.
وی گفت: این اقدامات با تلاش بیش از 200 نفر از جوانان عضو تشکل جوانان رضوی سیستان و بلوچستان در سطح استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار