حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در حرم مطهر رضوی:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: قرآن برای تمام امور زندگی برنامه دارد. مشکل ما این است که با قرآن کنار نیامده‌ایم و هنوز برای ما محور نشده است. قرآن به سر می‌گیریم، ولی به آن عمل نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از رسا، حجتالاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم در ادامه سلسله مباحث «درس‌هایی از قرآن» در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مراقبت مسئله مهمی است، اظهار کرد: از اعمال پس از شب‌های قدر باید مراقبت کرد، وگرنه با یک خطا از بین رفته و نابود می‌شوند.وی تصریح کرد: در شب قدر دو حادثه نزول قرآن و نزول ملائکه رخ داده است که یکی از آن‌ها ماندگار شده است.رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: قرآن مانند کشتی نجات برای بشر است و تنها کشتی استکه سوراخ ندارد. به این معنی که روایات، تاریخ، شعر و خواب‌های دروغ بسیاری نقل شده است. اما به تصریح قرآن کریم کلمه باطلی در قرآن راه ندارد.

وی افزود: قرآن به سر می‌گیریم ولی به آن عمل نمی‌کنیم و خود را از لذت قرآن محروم می‌سازیم. بعضی از مردم نمی‌توانند قرآن بخوانند؛ بعضی نادرست می‌خوانند؛ بعضی می‌خوانند اما نمی‌فهمند و بعضی می‌فهمند، اما عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: قرآن می‌خوانیم تا بدانیم خدای متعال چه می‌گوید. اما به چهارستون قرآن توجه نداریم و گاهی در ظاهر آن گیر می‌کنیم. گاهی آن‌قدر ریز روی یک دانه برنج و گاهی آنقدر بزرگ که قرآنی به وزن چهل تن می‌شود که با چرثقیل باید حمل کرد.

وی تصریح کرد: سر سفره عقد عروس خانم‌ها قرآن می‌گذاریم، بی آنکه متوجه مفهوم آن شویم. همان قرآن که سر سفره‌های عقدکنان است خطاب به زنان می‌گوید با نامحرم با کرشمه صحبت نکنید، در مقابل آنان با جلباب؛ روسری بلندی که سرو گردن و جلوی بدن شما را می پوشاند، حجاب کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن حرفی از چادر یا مانتویی بودن نزده است. منظور اصلی آن تنگ و چسبان و جذاب نبودن لباس‌هاست. بعضی چادرها جذابیتی بیش از مانتوی ساده دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی یادآور شد: قرآن برای تمام امور زندگی برنامه دارد. مشکل ما این است که با قرآن کنار نیامده‌ایم و قرآن برای ما محور نشده است. باید برگردیم و دو مرتبه مسلمان شویم.

یادآور می‌شود سلسله مباحث «درس‌هایی از قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ٢٢ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار