در آئین افتتاح و کلنگ زنی علاوه بر توضیحات مربوط به دو پروژه آبرسانی مذکور صحبت هایی هم در خصوص اقدامات دولت در بویراحمد و دنا و همچنین موضوع آبرسانی برای 60 هزار ساکن بخش شمالی شهر یاسوج و حومه که این روزها با مخالفتهای برخی معارضین محلی روبرو شده است ، بیان شد.
کد خبر: ۶۱۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 01 June 2018
 روز گذشته و در یک بعد از ظهر گرم نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولین شهرستان های بویراحمد و دنا برای افتتاح وکلنگ زنی دو پروژه آبرسانی روستایی کریک ،دارشاهی و ده برآفتاب حاضر شدند تا در این آئین علاوه بر توضیحات مربوط به دو پروژه آبرسانی مذکور صحبت هایی هم در خصوص اقدامات دولت در بویراحمد و دنا و همچنین موضوع آبرسانی برای 60 هزار ساکن بخش شمالی شهر یاسوج و حومه که این روزها با مخالفتهای برخی معارضین محلی روبرو شده است ، بیان شود.
 
یک روز گرم و خبرهای
 
افتتاح و کلنگ زنی 2مجتمع آبرسانی روستایی دربویراحمد و دنا 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجتمع آبرسانی روستایی شهدای کریک و دارشاهی با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال در شهرستان دنا و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسید.
فیض الله پاسره گفت: افزون بر 21 کیلومتر خط انتقال ، یک باب مخزن ذخیره و یک حلقه چاه عمیق با ظرفیت 72 لیتر بر ثانیه در این مجتمع روستایی اجرا شد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی 11 روستا، در قالب یکهزار و 100 خانوار و جمعیتی افزون بر 4 هزار و 750 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی روستایی ده برآفتاب شهرستان بویراحمد نیز گفت: کل اعتبار تخصیص یافته این طرح افزون بر 20 میلیارد ریال است.
وی گفت: حدود هشت کیلومتر خط انتقال برای این طرح پیش بینی شده است.
پاسره افزود: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی افزون بر یک هزارو 150 نفر در قالب 280 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی افزود: این طرح در 2 فاز پیش بینی شده است که در فاز نخست افزون بر پنج میلیارد ریال به این طرح تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 190 روستا از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 190 روستا از مجموع یکهزار و 642 روستای دارای سکنه در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
از مجموع یکهزار و 643 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
پاسره اظهار داشت: این تعداد روستا فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و تنها 6روستای آن بالای 20 خانوارجمعیت دارند.
وی تاکید کرد: هم اینک حدود 120 طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان با اعتباری افزون بر یک هزار و 400میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
پاسره افزود: 18مورد از این تعداد طرح آبرسانی با بیش از 380 میلیارد ریال اعتبار در قالب مجتمع های آبرسانی درحال اجرا و آماده راه اندازی است که محل تامین اعتبار آنها از صندوق توسعه ملی است.
پیشرفت فیزیکی این مجتمع های آبرسانی بین 30 تا بالای 90درصد اعلام شده است.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی تا هفته دولت سال 97 ، بخش عمده مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق روستایی استان برطرف می شود.
 
یک روز گرم و خبرهای
 
ایجاد مجتمع های آبرسانی در دستور کار
در این آئین نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به ارائه برخی اقدامات انجام گرفته در دوران نمایندگی خود در شهرستان های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: توسعه شاخص های خدمات رسانی از جمله هدفگذاری ها برای ارائه بهتر خدمات در استان است.

غلام محمد زارعی افزود : شاخص های خدماتی و توسعه زیرساختی استان نسبت به زمان گذشته رشد کرده و باید برای رساندن خدمات رسانی به نقطه مطلوب تلاش کرد.

زارعی با بیان اینکه در حوزه راه روستایی، بهسازی، آسفالت و خدمات رسانی در حوزه های آب، برق و گاز اقدامات مناسبی انجام شده است، ابراز داشت: در حوزه آب رسانی نیز پروژه های مختلفی اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله اهداف مورد نظر، آبرسانی به مناطق مختلف در قالب مجمتع های آبرسانی و تحقق عدالت در برخورداری از خدمات است.

زارعی با اشاره به ایجاد چندین مجتمع آبرسانی در استان، تصریح کرد: ایجاد مجتمع های آبرسانی مدیریت مناسب حوزه آب را میسر خواهد کرد.

وی به کیفیت بالای آبرسانی به ۱۰ روستای شهرستان های بویراحمد و دنا اشاره کرد و افزود: ‌پروژه آبرسانی به ۱۰ روستا از آب کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطالعات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

زارعی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور به شکل مطلوبی نیست، ابراز داشت: با این وجود، استان کهگیلویه و بویراحمد که پیش از انقلاب محرومیت های تاریخی را در خود دیده است، می تواند با ساختن و آباد شدن، سندی افتخاری برای نظام باشد.

وی افزود: تلاش ها برای توسعه همه جانبه استان آغاز شده و خروجی های مناسبی نیز محقق شده است.
 
یک روز گرم و خبرهای
 
تامین آب 60 هزار نفر منتظر همکاری مردم و معارضین
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد طی چند روز اخیر برخی اعتراضات به پروژه تامین آب شرب بخشی از شهر یاسوج توسط برخی باغداران صورت گرفته بود که در آئین کلنگ زنی و افتتاح آبرسانی به روستاهی کریک و ده برآفتاب ، فرماندار بویراحمد توضیحاتی داد.
کناری با اشاره به اینکه در بخش شمالی شهر یاسوج و حومه با رفع معارض و همکاری مردم،  آبرسانی به جمعیتی ۶۰ هزار نفری محقق می شود، ابراز داشت: تامین آب این پروژه از تنگه کبوتری عملیاتی می شود.
فرماندار بویراحمد در ادامه از بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه اظطراری آب شرب یاسوج با پوشش بخشی از جمعیت این شهر تا پایان تیرماه خبر داد.
کناری با بیان اینکه ۹۷ درصد از آب شرب مورد نیاز شهرستان بویراحمد از طریق حفر چاه تامین می شود، عنوان داشت: میانگین بارش ها از ۸۰۰ میلی متر در سالهای گذشته به ۴۱۰ میلی متر رسیده است.
فرماندار بویراحمد به اجرای پروژه مجتمع آبرسانی "شهدای کریک دارشاهی و تنگ سریز" اشاره کرد و بیان داشت: با تحقق این پروژه روستاهایی در شهرستان های بویراحمد و دنا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد که این مهم نشان از همدلی مسئولین در توزیع خدمات و نگاه عدالت محور دارد.
حواشی
یکی از مهمترین حاشیه های این آئین مربوط به گرمی هوا و روزه دار بودن حاضرین بود که بر برگزاری آئین تاثیر گذاشته بود.
از دیگر حواشی این آئین می توان به استفاده از تفنگ برای تیراندازی توسط اهالی روستا برای ابراز خوشحالی اشاره کرد.
یکی دیگر از حواشی این آئین و دیگر آئین ها می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از مسئولین و حتی برخی اهالی محلی انتظار دارند پشت تریبون رفته و دقایقی به ارائه گزارش(مسئولین) و درد دل و بیان خواسته ها(مردم) بپردازند !
فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو حاشیه در این آئین داشت که یکی قابل تذکر است و یکی قابل تحسین ! دیر آمدن وی حاشیه قابل تذکر است و حاضر نشدن برای سخنرانی حاشیه قابل تقدیر وی است چرا که معمولا در چنین آئین هایی انتظار این است که فقط جزئیات پروژه توضیح داده شود و از پرداختن به موضوعات بی ربط و سخنرانی های طولانی جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار