نماینده مردم کاشمر در مجلس ‌گفت: راه‌اندازی و تکمیل نهایی فرودگاه کاشمر نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷ 15 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد اسماعیل‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سومین فرودگاه خراسان رضوی را بعد از مشهد و سبزوار ایجاد کنیم چرا که این فرودگاه در توسعه شرق کشور مؤثر بوده و جمعیت تقریبا یک میلیون نفری شهرستان‌های مرکز، جنوب و جنوب غرب خراسان رضوی را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد و به تعبیر دیگر این فرودگاه عامل زیرساختی توسعه و یک امتیار مهم اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود.

اسماعیل‌نیا افزود: سه تفاهمنامه مربوط به احداث این فرودگاه با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان و معاونان وی و نماینده تربت حیدریه و بنده و فرماندار کاشمر و نیز پیمانکاران مربوطه منعقد شده است.

وی ادامه داد: باید اذعان کنیم ‌ساخت فرودگاه مسافربری به لحاظ اقتصادی در کشور توجیه ندارد و لذا به منظور توجیه این پروژه و نیز تکمیل آن سه موضوع با اولویت آموزش، حمل و نقل بار هوایی و مسافربری در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس ‌خاطرنشان کرد: در فاز اول این فرودگاه به‌صورت آموزشی و با مشارکت بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و به‌این منظور دستور وزیر راه و شهرسازی و سازمان‌های مربوطه اخذ شده و با توجه به وجود مراکز علمی کاربردی هوانوردی در مشهد و فارغ‌التحصیل شدن سالانه 90 دانشجوی خلبانی، فعالیت فرودگاه شهید مدرس کاشمر در زمینه آموزش قابل توجیه خواهد بود.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه این موضوع می‌تواند نوید بخش ایجاد یک مرکز علمی کاربردی در منطقه باشد اظهار داشت: خلبانان بسیاری علاقمند به ایجاد کارکرد آموزشی در این فرودگاه هستند و برای این موضوع کارگروهی به دبیری استاد حقیقی یکی از خلبانان بومی منطقه تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان برای راه اندازی و تکمیل فرودگاه شهید مدرس با ابنیه کامل به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای راه اندازی فاز اول آن به منظور انجام پروازهای آموزشی به 40 میلیارد تومان بودجه نیاز است که امیدواریم با توجه به طرح توجیهی و با حضور بخش خصوصی به گفته صاحبنظران در یک مدت زمانی دو تا سه ساله به یک دستاورد قابل قبول در این زمینه برسیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمانی که این فرودگاه تحویل شرکت فرودگاه‌های کشور شود ردیف بودجه لازم برای آن اختصاص می‌یابد تصریح کرد: در حال حاضر موضوع احداث پل بر روی رودخانه فصلی موجود در اراضی فرودگاه، فنس کشی، آسفالت باند و تأسیسات زیربنایی مانند آب، برق و ساختمان های جانبی از اولویت های این فرودگاه است.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه مطابق سند تفاهم منعقد شده، فرماندار کاشمر موضوع حمل و نقل باربری هوایی این فرودگاه را پیگیری خواهد کرد گفت: راه اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهید مدرس یک ضرورت انکار ناپذیر برای منطقه جنوب خراسان است چرا که حجم بالای محصولات کشاورزی در این منطقه و لزوم صادرات کالاها و محصولات این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و پاکستان از دلایل اهمیت یافتن این فرودگاه است ضمن اینکه با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی و توان سرمایه گذاران منطقه به دنبال جذب بخش خصوصی هم هستیم.

وی ادامه داد: مقرر شده جهت تسریع در عملیات این پروژه معاون عملیات اداره کل فرودگاه های استان در خصوص معرفی نوع هواپیما و مسائل مربوطه مساعدت ویژه داشته باشد ضمن اینکه موضوع ساختار تشکیلاتی فرودگاه نیز در یک روند شش ماهه در دستور کار قرار داشته و در دست پیگیری نهایی است.

اسماعیل نیا افزود: در حال حاضر 2 هزار و 700 متر باند این فرودگاه با عرض 45 متر زیرسازی و آماده آسفالت است و برای انجام عملیات آسفالت مقرر شده بنده پیگیر تأمین قیر رایگان باشم و در این راستا مقرر شده است با توجه به کمبود اعتبارات تخصیصی برای آسفالت باند فرودگاه، قیر مورد نیاز به ارزش 10 میلیارد ریال به صورت رایگان از وزارت راه و شهرسازی تأمین و 14 میلیارد ریال دیگر نیز به صورت دیون توسط پیمانکار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید مرتضی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
با سلام خدمت کلیه عزیزانی که در این امر مهم دست به دست هم گذاشته و در بدترین محل ممکن زیر ساخت فرودگاه شهید مدرس را بنا نهادند .

خسته نباشید،خدا قوت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار