کد خبر: ۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز،ساماندهی سرویس مدارس از سال ۱۳۸۷ طراحی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت و از مهمترین اهداف آن ساماندهی به خدمات ارائه شده توسط خودروهایی بود که در طول سال تحصیلی، حمل و نقل دانش آموزان مدارس را در شهر به عهده دارند

557 هزار و 447 نفر دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند

قلی ابرازی در گفت و گوی خبری با بیان اینکه 557 هزار و 447 نفر دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند گفت: 13.58 درصد از این دانش آموزان از سرویس استفاده می کنند.

وی افزود: 3 هزار و 72 دستگاه خودرو برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان آذربایجان غربی فعال هستند که اکثرآ از نوع اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی هستند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نرخ کرایه از طرف شورای شهر به تصویب می رسد، اظهار کرد: این مبلغ پس از اعلام فرماندار اعمال می شود و آموزش و پرورش هیچ نقشی در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به استفاده اولیاء از خودروهای شخصی بعنوان سرویس مدارس تصریح کرد: برابر کارگروه ماده 18، مدیران مدارس، اعضاء انجمن اولیاء و مربیان مدرسه در قبال اولیایی که خارج از ضوابط و آیین نامه و شیوه نامه اجرایی اقدام به سرویس گیری برای حمل دانش آموزان یا عقد قرارداد با اشخاص حقیقی یا حقوقی می نماید هیچگونه مسئولیتی ندارد.

ابرازی تصریح کرد: رسانه های دیداری، شنیداری و روزنامه ها و جرائد و سایر دستگاههای اطلاع رسانی می توانند در امر فرهنگ سازی کمک شایان توجهی به آموزش و پرورش نمایند.

بنا به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي آذربايجان‌غربي سرویس های مدارس باید از تاکسی ها، مینی بوس و اتوبوس های شرکت اتوبوسرانی وابسته به شهرداری ها انتخاب شوند.

وی بر لزوم نصب برچسب شناسایی خودروهای سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: تمام خودروهای عمومی سرویس های مدارس باید از این برچسب ها استفاده کنند.

سرهنگ سعیدی به ظرفیت خودروهای سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: رانندگان سرویس ها باید با توجه به ظرفیت خودروی خود دانش آموزان را سوار کنند و در صورت تخلف با رانندگان خاطی برخورد جدی می شود.

آنچه مسلم است اینکه اکثر خانواده ها و آموزش و پرورش به موضوع تربیتی دانش آموزان فکر می کنند و خودروهایی که برای سرویس مدارس انتخاب می شوند، نه تنها باید از ایمنی کامل برخوردار بوده و از نظر فنی مشکلی نداشته باشند، بلکه رانندگان این خودروها نیز باید از صلاحیت های اخلاقی و مهارت های حرفه ای لازم برخوردار باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار