کد خبر: ۶۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 29 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از تسنیم،مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز اهدای خون، اظهار داشت: شاخص اهدای خون مستمر یعنی کسانی که در سال بیش از دوبار خون اهداء می‌کنند در کشور در سال گذشته 51.5 درصد بوده، در حالی در استان کهگیلویه و بویراحمد این رقم به 59.5 درصد رسید.

رستم حسن‌زاده با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون در کشور به‌ازای هر هزار نفر 27 مورد است، افزود: شاخص در این استان به‌ازای هر هزار نفر 35 نفر است.

حسن‌زاده تصریح کرد: سازمان انتقال خون توسط کمیته پدافند غیرعامل به‌عنوان مرکز حیاتی شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم تخت‌های بیمارستانی به فرآورده خون وابسته است و یک کیسه خون جان 3 نفر را نجات می‌دهد، عنوان کرد: از خون 3 فرآورده اصلی استخراج و 60 فرآورده دائمی استحصال می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: بیماران سرطانی، هموفیلی، تالاسمی، کودکان دارای زردی خون و اورژانسی جامعه هدف سازمان انتقال خون هستند و تلاش می‌شود هیچ گونه مشکلی برای این بیماران به‌وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شاخص اهدای خون بانوان در سال 93 با افزایش 6 درصدی روبرو بودیم و توانستیم در این زمینه مقام سوم کشور را در بین سایر استان‌ها کسب کنیم، در حالی باورهای غلط بانوان در زمینه اهدای خون که در صورت اهداء خون کم خون می‌شویم، مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار