مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی ‌گفت: اتحاد و اعتماد به نفس رمز توسعه و پیشرفت سلماس است.
کد خبر: ۶۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 30 July 2015

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی ‌گفت: اتحاد و اعتماد به نفس رمز توسعه و پیشرفت سلماس است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، شهلا تاجفر در نشست صمیمی با اعضای گروه مشاوران جوان شهرداری سلماس در محل شهرداری سلماس،‌ گفت: افتخار بنده این است که به عنوان یک سلماسی در یک مسئولیت استانی انجام وظیفه میکنم و همچنین باید افتخار بکنیم که در پست های مختلف استانی، کشوری و حتی بین المللی افراد شاخصی از سلماس منصوب شده اند.

تاجفر بیان کرد: در گذشته ای نه چندان دور سلماس پررونق ترین شهر استان بود ولی متاسفانه امروز آنطور که باید به اندازه سایر شهرهای استان توسعه و پیشرفت نداشته است.

وی افزود: در گذشته تاریخ درخشان سلماس افرادی همچون اولین مدال آور بازی های المپیک برای ایران و اولین کارگردان فیلم روز واقعه وجود داشته اند و در دوران مشروطیت هم اندیشمندان بزرگی از خطه سلماس فعالیت انقلابی و ضد استعماری داشتند.

تاجفر اظهار کرد: هم اکنون نیز همان افکار و ایده ها و صاحبنظران وجود دارند و نسبت به گذشته نیز رشد و توسعه پیدا کرده اند اما عدم وجود اتحاد و اعتماد بنفس سبب این رکود شده است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت شهر باید اتحاد و وحدت در بین مسئولان و مردم وجود داشته باشد و تعبیر مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال یعنی " دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی "در بین مردم و مسئولین سلماس تحقق یابد.

وی اظهارکرد: حضور امروز بنده و شما عزیزان در این نشست صرفا بخاطر توسعه و پیشرفت سلماس می باشد و تاکیدمان این است که برای رونق شهرمان دست به دست هم دهيم و از تمامي ظرفيت ها براي استخراج راهکار و الگو برای اجرای طرح ها و کارهای عمرانی و اقتصادی و فرهنگی بهره بگیریم.

تاجفر تصریح کرد: بنده به نوبه خود از شهردار سلماس که اینچنین جمعی از جوانان شایسته شهر را که از هر لحاظ توانایی ارائه ایده ها و نظرات و بیان راهکار برای مشکلات مختلف شهری را دارند و به طور داوطلبانه و با اشتیاق و بی هیچ چشمداشتی پیگیر مطالبات جوانان و ارائه راهکار برای حل مشکلات شهری در حوزه های مختلف اند، تقدیر و تشکر میکنم و چه بسا شهردار محترم با این اقدام خود به منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از نظرات و ایده های جوانان در حل مشکلات آنان و اینکه مسئولین به فکر جوانان باشند، عمل میکنند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت سلماسیان خارج از کشور در تحقق پیشرفت سلماس تاکید کرد و اذعان کرد: افراد تحصیل کرده و فعالان اقتصادی بسیاری از این دیار در خارج از کشور فعالیت دارند که اگر از ایده ها و وجود انها بهره مند شویم سلماس گام بلندی در توسعه شهری خواهد برداشت.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اظهار وجود و اظهار هویت جوانان و فعالان سیاسی و اجتماعی شهر و حضور حداکثری آنان در صحنه ها و مراسمات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری، خاطرنشان کرد: همه شهروندان باید از مسئولین و نمایندگان خود عملکرد بخواهند و مطالبات خود را با قاطعیت و صراحت با آنان در میان بگذارند و به تعبیری آنان را به چالش بکشند تا روحیه عملگرایی و مطالبه گری در بین مردم و مسئولین احیا شود.

تاجفر بیان کرد: برای بیان و پیگیری مطالبات جامعه و شهر خود نباید خجالت زده باشیم بلکه باید از زبانی برنده و صریح استفاده نماییم و از هر مسئولی چه در سطح شهرستان و چه استان و حتی کشور پیگیر مطالبات خود باشیم.

وی با تاكيد بر لزوم بهره مندی از توانایی های سمن ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف، گفت: دولت تدبیر و امید شدیدا بر استفاده از ظرفیت این سازمانهای مردم نهاد وNGOها در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و... و حمایت از آنان تاکید دارد و در سلماس نیز باید این نهادها تشکیل و در زمینه هاي مختلف شروع به کار نمایند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر در جامعه تعامل و وحدت وجود داشته باشد، رونق محقق خواهد شد و مسئولین بهتر به کار گرفته و به کار کشیده خواهند شد.

تاجفر تصریح کرد: بنده نیز با تمام توان از ایده ها و نظراتی که به تحول و توسعه سلماس منجر خواهد شد، استقبال و حمایت کامل میکنم و امیدوارم با وجود جوانان با استعداد و خلاق این شهر، سلماس بیش از پیش در مسیر ترقی گام بردارد.

شهردار سلماس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات مختلف انجام شده در زمینه مدیریت شهری و روند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گزارشی ارائه کرد و بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی زمان‌بندی ورود، خروج و ترخیص کالا و نیز بروکراسی اداری را کاهش می دهد و با احتساب شرایط سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی از 24 درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

محمد رحیمی با اشاره به ظرفیتهای بالقوه منطقه ویژه اقتصادی سلماس تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس می تواند با فعالیت خود صنایع قطب های صنعتی تبریز و ارومیه را تغذیه نموده و باعث رشد آنها شوند و از طرفی زمینه برای احداث کارخانجات مختلف در صنایع وابسته فراهم می شود.

در ادامه مشاوران جوان شهردار سلماس در خصوص مشکلات مختلف شهری و اجتماعی و فرهنگی با مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان غربی به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار برای توسعه و پیشرفت سلماس پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار