کد خبر: ۶۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 01 August 2015
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت لاهیجان گفت: کشاورزان با توجه به شرایط اقتصادی کشور، توقع کمک و یاری از دولت ندارند اما دریافت وام و سموم کشاورزی حداقل توقع آنان از دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، حجت الاسلام هادی شکری در خطبه های این هفته نمازجمعه لاهیجان با بیان اینکه نا امیدی از حربه های شیطان است و شیطان درصدد نا امیدکردن بندگان از رحمت خداوند است افزود: اگر بنده ای گناه کرده شاید به‌خاطر خوش‌بینی به خداوند گناهانش بخشیده شود و مورد رحمت خداوند قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم در شهرستان لاهیجان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به گوش مسئولین بالادستی برسد افزود: مسئولانی که مسئولیت حمایت از کشاورزان را برعهده دارند متاُسفانه کمتر به این قشر ضعیف و آسیب پذیر توجه می‌کنند.

خطیب جمعه لاهیجان گفت: کاش می‌توانستیم روزی را ببینیم که یک کشاورز برنج‌کار و یا یک کشاورز زاده، وزیرکشاورزی می‌شد تا آن موقع متوجه این موضوع می‌شد که واردات برنج از هندوستان، پاکستان و بنگلادش چقدر توهین و اهانت به کشاورزانی است که  از دولت وام و سموم کشاورزی دریافت نمی‌کنند.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه امروز هیچ پشتیبانی از دولتمردان در امورکشاورزی مخصوصا" برنج شامل حال کشاورزان نمی‌شود افزود: کشاورزان با این شرایط توقع کمک و یاری از دولت ندارند اما دریافت وام و سموم کشاورزی حداقل توقع آنان از دولت است.

وی افزود: پس از برداشت برنج هم با واردات برنج‌های بی کیفیت و پرضرر با قیمت ارزان، به کشاورز این گونه بی‌اعتنایی می‌کنید زیرا بسیاری از کشاورزان هنوز برنج‌های درو کرده را در انبار دارند و منتظر بالارفتن قیمت برنج هستند تا بتوانند با فروش آن‌ها قرض‌های خود را پرداخت کنند.

امام جمعه موقت لاهیجان با تاکید بر اینکه چرا باید شاهد این باشیم که هرمحصول کشاورزان و باغی بعد از هشت سال چندین برابر شده اما برنج که غالب کشاورزان گیلان با آن سرو کار دارند بعد از سال‌های سال همان هفت تومان است افزود: از آن جایی‌که کار بنده در نیروی انتظامی است شاهد داستان‌های غم‌بار فروش برنج کشاورزان بودم که سرشان کلاه رفته است چون حامی نداشتند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به مسئولان کشاورزی کشور گفت:  تا موقعی که یک کیلو از برنج در دست کشاورزان مانده نباید برنجی از کشورهای دیگر وارد شود و به کشاورز ارتباطی ندارد که شما از هندوستان و چین و هند طلبکارید و نمی‌توانید طلب خود را باز پس بگیرید و به جای آن برنج وارد می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه این واردات به قیمت نابودی کشاورزان است و با صدور مجوز و سهمیه ها برای واردات برنج، یک دلال یا یک تاجر را حمایت می‌کنید افزود: اینها توهین به برنج‌کار و نادیده گرفتن کشاورزان است که به قیمت نابودی کشاورزی تمام می‌شود.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه از طرف دیگر قانون می‌گذارید که زمین‌های کشاورزی نباید به مسکونی و تجاری تغییر کاربری بیابد با طرح این سوال که چرا نباید تغییر کاربری داده شود افزود: شما که از کشاورز حمایت نمی‌کنید، این کشاورزی که زن و بچه دارد، چطور نان شب خود را تهیه کرده و چطور معیشت خود را تاُمین کند؟

 امام جمعه موقت لاهیجان با بیان اینکه با این سیاست‌ها، کشاورزی که زمینش متری دوهزار تومان ارزش داشت با اولین پیشنهاد بالا زمین کشاورزی خود را می‌فروشد افزود: شما برنج و شالی را تقویت کنید آن وقت ببینید چه کسی حاضر است زمین خود را بفروشد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار