مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به خروج کرمانشاه از فهرست شهرهای جنگی، گفت: شهری که در جریان سال‌های دفاع مقدس ۱۲۰۰ بار موشک باران و بمباران شده نباید از فهرست شهرهای جنگی خارج شود.
کد خبر: ۷۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 26 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، مجید یزدان پناه در مراسمی که امروز(هفتم اسفند) به مناسبت هفته گرامیداشت تربیت اسلامی و با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، با بیان اینکه هرچه داریم از نماز است، بر ضرورت ترویج نماز در برنامه های تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن و ترویج نماز بین دانش آموزان، اظهار کرد: در حال حاضر در ۳۵۵ مدرسه استان کرمانشاه امام جماعات داریم، ضمن اینکه در ۵۵۸ مدرسه نیز از فرهنگیان به عنوان ائمه جماعت استفاده می شود.

یزدان پناه اضافه کرد: در حال حاضر در ۱۰۰ درصد مدارس ابتدایی ما آموزش نماز داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح درسهایی از قرآن به منظور نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز در مدارس استان کرمانشاه، اظهار کرد: حدود ۵۴ هزار نفر از دانش آموزان در این طرح ورود کرده اند که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند.

اجرای برنامه های مختلف نظیر برگزاری گفتمان های دینی، طرح انتظار، طرح امام شناسی، گنجاندن زنگ نماز در تمامی مدارس استان و ... از جمله برنامه های در حال اجرا در سطح مدارس استان کرمانشاه در راستای ترویج فرهنگ نماز است که یزدان‌پناه به آنها اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به نقش آفرینی مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی داشت و افزود: در دوران جنگ تحمیلی تنها شهر کرمانشاه ۱۲۰۰ بار بمباران و موشک باران شده و این استان ۹۸۰۰ شهید دارد، اما متاسفانه کرمانشاه اخیراً از قاعده شهرهای جنگی کشور خارج شده که امیدواریم بتوانیم دوباره آن را به شهرهای جنگی ملحق کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار