مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال عشایر جنوب استان با ۱۳۰ هزار واحد دامی به مدت دو ماه به مناطق ییلاقی شاهین‌دژ کوچ کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 05 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بهرام زینال‌زاده با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: عشایر جنوب استان برای استفاده از مناطق ییلاقی شاهین‌دژ به همراه ۱۳۰ هزار واحد دامی به مدت دو ماه در ۴۰ هزار هکتار از ییلاقات این شهرستان مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد، افزود: آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های کشور بوده که زندگی عشایری با وجود توسعه و گسترش زندگی شهری باز هم به حیات خود ادامه داده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در جنوب استان، شاهین‌دژ با داشتن ۹۴ منطقه یورد ییلاقی یکی از قطب‌های تولیدات دامی در استان است، ادامه داد: برای این منظور ۱۰ درصد از عشایر استان برابر با یک هزار و ۵۰۰ خانوار این شهرستان برای گذراندن ییلاق این شهرستان را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه زندگی عشایری یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان است، عنوان کرد: تولیدات عشایری نیز در میزان تولید ناخالص استان سهم قابل توجهی دارد به گونه‌ای که ارزش ریالی تولیدات آنها برابر با ۵۰ میلیارد تومان است.

تولید سالانه ۱۲۰ تن پشم توسط عشایر آذربایجان‌غربی

زینال‌زاده با بیان اینکه عشایر آذربایجان‌غربی سالانه یک هزار تن گوشت، یک هزار و ۴۰۰ تن شیر و مشتقات شیر و ۱۲۰ تن پشم تولید می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر این تولیدات محصولات صنایع دستی عشایر استان از جمله گلیم‌بافی نیز در بازار خواهان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به عشایر امسال ۹۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سطح استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات انجام طرح‌های عمرانی در استان ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار