نعمت همتی رئیس مرکز فنی و حرفه ای خوی گفت : در آینده نزدیک اولین کارگاه آموزشی CNG شمال استان در مرکزآموزش فنی و حرفه ای این شهرستان افتتاح می شود .
کد خبر: ۷۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 28 July 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی همتی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت هفته ملی مهارت  در مرکز فنی ، حرفه ای برگزار شد، گفت: در آینده نزدیک اولین  کارگاه آموزشی CNG شمال استان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خوی افتتاح می شود.

 همتی در ادامه گفت :  در چهار ماه اول سال۹۸ طی ۵۸ دوره ، ۱۴۳ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در رشته های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در ۲ بخش برادران و خواهران در کارگاه های ثابت ، سیار شهری و روستایی و دانشگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی برگزارشده است.

 

وی در باره نوع دوره های این مرکز اظهار داشت : دوره های مرکز فنی و حرفه ای در ۲ دوره کوتاه مدت ۵۰ ساعته و بلند مدت بیش از ۵۰ ساعت انجام می گیرد .

همتی اضافه کرد:  در این مرکز ۱۰ گارگاه آموزشی ( جوشکاری ، تاسیسات ، اتومکانیک ، الکترونیک ، لوازم خانگی ، برق صنعتی ، کشاورزی ، قالی بافی ، خیاطی و چرم دکزی ) فعال می باشد که کارگاه هرکدام از رشته ها با حضورحداقل ۱۵ نفر کارآموز تشکیل میشود. 

وی تصریح کرد: بیشترین آموزش ها در بین رشته های این مرکز رشته های تعمیر موبایل، الکترونیک و تعمیرات لوازم خانگی بوده و کمترین آموزش نیز در بخش فرهنگ و هنر می باشد .

همتی در باره مدت دوره های آموزشی این مرکز اظهار داشت : دوره تعمیر تلفن همراه ۱۶۲ ساعت ، جوشکاری ۲۰۶ ساعت ، سفیدکاری ساختمان ۲۲۱ ساعت ، خیاطی راسته دوزی ۲۷۵ ساعت ، قالی بافی ۲۷۰ ساعت ، مانتو دوزی ۲۰۰ ساعت ، چرم دوزی با دست ۲۶۸ ساعت و تولید میوه خشک ۷۲ ساعت می باشد .

او در مورد نمره قبولی کارآموزان نیز افزود : کار آموزان اول در امتحان کتبی ( اینترنتی ) باید نمره ۵۰ را دریافت نمایند تا به مرحله امتحان عملی راه یابند که حداقل نمره قبولی در این قسمت ۷۰ نمره است .

رئیس مرکز آموزشی  فنی حرفه ای خوی در ادامه گفت: بیش از۷۰ در صد کارآموزان در امتحانات نمره قبولی گرفته بقیه تکرار دوره می کنند.

همتی به نحوه آزمون کتبی ( اینترنتی ) اشاره کرد و گفت : در پایان هردوره روزهای یکشنبه و دوشنبه هرروز ۴ شیفت و در هر شیفت ۱۲ نفر در آزمون  ( اینترنتی ) شرکت می کنند .

مدیر مرکز فنی حرفه ای خوی در بخشی از سخنان خود گفت : کارگاه  خشک کردن میوه  در منطقه فیرورق و گلیم بافی در روستای آغبلاغ ولدیان امسال شروع بکار نموده است .

همتی در مورد آموزش سیارمحور در روستاها نیز گفت : با همکاری بنیاد علوی ۳ دوره در رشته های کشاورزی ، فنی وخدمات در روستاهای دورافتاده برگزار شده است .

 

رئیس مرکز فنی ، حرفه ای خوی در مورد گواهینامه های صادر شده گفت : تمام گواهینامه ها کد بین المللی دارند و در تمام 

کشورهای جهان معتبر می باشند .

 

همتی درباره محتوای آموزش هانیزافزود : تمام افرادی که به مرکز مراجعه می کنند مبتدی هستند ولی وقتی از مرکز به جامعه برمی گردند می توانند برای خود مغاره بازکنند و با بیمه رسمی دولتی شروع به فعالیت اقتصادی کنند .

رئیس مرکز فنی ، حرفه ای خوی در قسمت دیگری از سخنان خود به فعالیت های مرکز در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت : پارسال ۱۱۱ هزار نفر ساعت دراین مرکز کلاس آموزشی برگزار شده است.

 وی به همین منظور گفت: ۴۷ هزارنفر ساعت شهری ، ۵۴ هزار نفرساعت روستایی ، ۵۷ هزارنفر ساعت زندانیان ، ۹ هزارنفر ساعت پادگان ، ۲۶ هزارنفر ساعت کمپ های کاردرمانی ، ۲۵ هزار نفرساعت سکونت گاه های غیر رسمی ، ۲۴ هزارنفرساعت جوار دانشگاه ، ۳۰ هزارنفر ساعت صنایع و ۷۲ هزارنفرساعت اتحادیه ها کلاس های آموزشی برگزار شده است.

 

همتی در مورد آموزش زندانیان نیزاضافه نمود : در سال ۹۶ - ۹۷ مرکز فنی ، حرفه ای خوی مقام اول استانی را در این زمینه کسب نموده است .

وی  در باره کارگاه آموزشی گیاهان دارویی نیز گفت : با توجه به اینکه شهرستان خوی قطب گیاهان دارویی منطقه و کشور به حساب می آید و ۷۲ نوع گیاهان دارویی در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر واقع شود .

 مدیر مرکز خوی افزود: در سال ۹۷ در همین زمینه ۱۰ دوره آموزشی با حضور ۲۲۲ نفردر روستاها برگزار شده است .

همتی همچنین دربخشی از سخنان خود در باره کسب مقام اول کشوری کار آموز خویی  در رشته طلا سازی گفت : اباطی زاده از کارآموزان کارگاه آموزشی طلاسازی مرکز خوی رتبه اول کشوری را کسب نموده و امسال عازم المپیاد جهانی طلاسازی در روسیه می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار