حجت الاسلام دکتر خدایاری مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خوی گفت : برای شناخت شمس باید جهان بینی ، خداشناسی و عرفان شمس را شناخت چون شمس مولوی رابا این صفات دگر گون کرد.
کد خبر: ۷۷۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 16 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری در مراسم اختتامیه بخش شعر دومین جشنواره شمس ومولانا که در سالن اداره ارشاد اسلامی خوی برگزار شد ، در مورد شخصیت شمس گفت :
برای شناخت شمس باید جهان بینی ، خداشناسی و عرفان شمس را شناخت چون شمس مولوی رابا این صفات دگر گون کرد.

وی افزود : برای سخن گفتن از شمس خیلی سخت است به دلیل اینکه از شمس آثاری گران سنگ چون مولوی نامه و غزلیات شمس اثر گرانقدری باقی نمانده است .

خدایاری گفت: انسان شناسی ، خداشناسی و هستی شناسی شمس از صفات مهم شمس می باشد چون انسان شناسی همان خدا شناسی است جامعه شناسی شمس همه عالم را دربر می گیرد .

وی در ادامه اظهار داشت : راه رسیدن به خداوند عشق و قلب بیت الله لازم است وباید صفحات دل را کنار زد و به آن عشق واقعی رسید و شمس آن عشق واقعی را داشت.

خدایاری افزود : شمس ماموریت داشت یک سال برود به قونیه ومولانا را از ته دگرگون کند.

مدیر کل ارشاد یکی از خصوصیات بارز شمس را صداقت که در وجود ایشان بود عنوان کرد. افزود: زیرا انسان که صداقت نداشته باشد غرور داشته باشد و غیبت کند به جایی نمی رسد.وشمس هیچ یک از این خصوصیات را نداشته بلکه خصوصیات بارز ایشان صداقتی که در وجود ایشان بود و شمس در سایه همین خصوصیات خداشناسی، هستی شناسی و جامعه شناسی به این مرحله رسید و عرفان اسلامی را به جهانیان شناساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار