معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی : کسب استانداردهای بین المللی، گواه روشن کیفیت آب شرب استان است ضمن اینکه ۹۹.۸درصد جمعیت استان از شبکه آبرسانی بهره مند هستند.
کد خبر: ۷۷۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 17 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی : مقداد اسکندرپور با اشاره به وضعیت کلی آب‌رسانی به شهرهای آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: جمعیت شهری آذربایجان‌غربی دو میلیون و 219 هزار نفر است که از این میزان، دو میلیون و 214 هزار و 514 نفر زیر پوشش شبکه آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی قرار دارند.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌مندی جمعیت شهری آذربایجان‌غربی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، تصریح کرد: 99.8 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی از شبکه آب‌رسانی بهره‌مند هستند این در حالی است که این رقم در میانگین کشوری 99.6 درصد است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه درصد بهره‌مندی از شبکه آب جمعیت شهری استان 0.2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: 644 هزار فقره انشعاب آب در آذربایجان‌غربی واگذار شده است که این میزان، شامل 881 هزار آحاد است.

وی با اشاره به منابع تامین آب استان، اظهار کرد: آب مورد نیاز از 196 حلقه چاه، 13 تصفیه خانه، 12چشمه و 117 مخزن با حجم 414 هزار مترمکعب تامین می‌شود.

اسکندرپور با اشاره به وجود 246 حلقه چاه آب تحت مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی، اذعان کرد: از این تعداد فقط 196 حلقه چاه فعال است و سایر آنها از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

وی دلایلی که باعث خروج چاه‌ها از مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: تغییر کیفیت آب از حالت استاندارد، عدم نیاز موقت به چاه و افت آب‌دهی به دلیل پایین آمدن آب‌های زیرزمینی از جمله عواملی است که باعث  خروج چاه‌ها  از مدار بهره‌برداری می‌شود.

اسکندرپور در ادامه با بیان اینکه کیفیت آب یکی از خطوط قرمز این شرکت است، بیان کرد: کنترل کیفیت آب شامل کنترل، پایش و صیانت از حریم منابع آبی است و در این راستا کنترل کیفیت آب شرب شهرهای استان با سرمایه گذاری سنگین در آزمایشگاه‌های کاملا مجهز به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی به کیفیت آب شرب شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: کنترل کیفیت آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی در حد استانداردهای بین‌المللی است به طوری که این شرکت توانسته از نظر مدیریت و نظارت بر  کیفیت آب شرب، گواهینامه‌های بین‌المللی را در سال‌های متمادی کسب کند.

اسکندرپور با بیان اینکه در تامین کیفیت آب شرب، یکی از 10 استان های  برتر کشور هستیم، ادامه داد: 17 آزمایشگاه کیفیت سنجی آب در استان به صورت روزانه، ماهانه و سالانه نسبت به بررسی پارامترهای مختلف و موثر در کیفیت آب شرب شهری اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه آب شرب از نظرمیکروبی، بیولوژیکی، شیمیایی، فلزات سنگین، مواد آلی و سموم مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: سال گذشته 213 هزار و 923 آزمون از نظر کلرسنجی، چهار هزار و 734 آزمون میکروبی و HP 213 هزار و 923 آزمایش کدورت‌سنجی، 20 هزار و 580 آزمون فیزیکی و شیمیایی، یک هزار و 760 آزمون فلزات سنگین، چهار هزار و 50 آزمون مواد آلی و سموم وچهار هزار آزمون بیولوژی از شبکه‌های آب و مخازن انجام گرفته است که تعداد آزمایشات و نحوه نمونه‌برداری و آزمایشات طبق استاندارهای جهانی است .  

اسکندرپور بیان کرد: سال گذشته 52 پارامتر برای کیفیت سنجی آب شرب از منابع، شبکه و مخازن انجام گرفته است و براساس این آزمون‌ها، کیفیت آب شرب استان از نظر شیمیایی، فلزات سنگینن و المان‌های کمیاب، مطلوب بوده و این عوامل در حد مجاز استاندارد آب‌های آشامیدنی است.

وی گفت: کیفیت آب شرب از نظر مطلوبیت کلر باقی مانده آزاد 100 درصد، از نظر عدم وجود کدورت 100 درصد، از نظر مطلوبیت بار میکروبی نیز 100 و از نظر HPC نیز 100 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار