امسال برخلاف سال‌های گذشته شاهد کشت برخی محصولات کشاورزی در پیرانشهر هستیم که در گذشته یا کشت نمی‌شد و یا در مقیاس کمی کشت می‌شد.
کد خبر: ۷۷۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 17 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امسال برخلاف سال‌های گذشته شاهد کشت برخی محصولات کشاورزی در پیرانشهر هستیم که در گذشته یا کشت نمی‌شد و یا در مقیاس کمی کشت می‌شد و محصولاتی همچون هندوانه و گوجه‌فرنگی از این محصولات هستند.

متاسفانه به دلیل رسیدگی این محصولات در فصلی که تولید آن بالا است، قیمت آن کاهش یافته و ممکن است کشاورزان به سود مناسبی دست پیدا نکنند بنابراین انتظار می‌رود که مسوولان شهرستان پیرانشهر برای این وضعیت چاره‌ای بیاندیشند و راهکاری برای ایجاد بازار مصرف پیدا کنند.

بی‌تردید پیرانشهر شهر ظرفیت‌ها است که در صورت معرفی درست، می‌تواند به رونق کسب و کار در شهرستان و حتی منطقه کمک‌ کند.

شاید برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی به ویژه از کشورهای عراق و ترکیه بتواند به این امر کمک کند‌، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی که می‌توان به راحتی محصولات کشاورزی، عسل و جاذبه‌های گردشگری پیرانشهر را معرفی کرده و برای آن بازار هدف تعیین کند.

البته در این باره همواره موانعی از جمله بی‌توجهی مسوولان به کارهای جدید و نو در شهرستان پیرانشهر و عواملی که معمولا از برگزاری چنین رویدادهایی جلوگیری می‌کنند، وجود دارد و شاهد آن هستیم که بیشتر مسوولان، صرفا به روسای پشت میزنشین تبدیل شده‌ و جز کارهای روتین و معمولی در اداره خود، به فکر هیچ تنوعی و نوآوری نیستند.

بنابراین قطعا تحول در وضعیت کنونی پیرانشهر، فکری نو و مدیرانی نترس می‌خواهد و با محافظه‌کاری و پشت‌ میزنشینی دردی از مردم دوا نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار