مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی به عنوان افراد ناظر و همیشه همراه مدیران هستند و نقش اساسی را در مقابله با بروز فساد دارند.
کد خبر: ۷۷۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 19 August 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمود مهرورز، روز یکشنبه در جلسه‌ای که با ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برگزار شد، افزود: شما بهترین موقعیت و فرصت را برای سالم‌سازی محیط اداری خود را دارید، زیرا اگر در این راه کوتاهی کنید به نوعی در امر مخالف قانون قدم گذاشتید.

وی با اشاره به اینکه ذیحسابان اساس و پایه مهمی برای اجرای امر پیشگیری هستند، ادامه داد : وظیفه دیحسابان برخورد قانونی با متخلفان و پیشگیری از بروز فساد در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بروز فساد در دستگاه‌های اجرایی نیازمند عزم ملی و همه جانبه است، اظهار داشت: ما برای مقابله با فساد هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم و ذیحسابان می‌توانند با عملکرد مناسب و به موقع خود این هزینه‌ها را کاهش دهند.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: مردم نیز باید در این راستا مشارکت چشمگیری داشته باشند زیرا هر میزان در امر پیشگیری قوی عمل شود هزینه کمتری برای مقابله با فساد پرداخت می‌شود و ذیحسابان می‌توانند با عملکرد قانونی و دقیق خود عرصه را برای فاسدان تنگ کنند و زمینه‌های تسهیل ارتکاب جرم را از بین ببرند.

وی افزود: مسئله دیگری که حائز اهمیت بوده معاملات دستگاه‌های اجرایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از بروز فساد در این مسئله نیز جلوگیری شود.

او اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد فضای رخوت در جامعه ما هستند و باید با قدرت در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و فضای امیدواری را در جامعه ترویج کنیم و نظارت بر حُسن اجرای کار و اجرای صحیح قانوان و مقررات از وظایف اصلی ماست و در این مسیر با تمام توان تلاش می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور کار ما کمی سخت‌تر است و باید تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از این شرایط عبور کنیم.

ایوب احمدی،مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی باید در تمامی ادارات اجرایی شود و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا پایان شهریورامسال نسبت به تعیین و تکلیف بازنشستگان اقدام کنند زیرا این امر تخلف جدی است.

در ادامه این جلسه ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در آذربایجان‌غربی ۱۰۷ ذیحساب فعال هستند که بر دستگاه‌هایی اجرایی، نظارت دارند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار