نظارت و پایش مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از ورود پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه خبرداد.
کد خبر: ۷۷۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 20 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: سید سعید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ منطقه آذربایجان غربی گفت: فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

موسوی گفت: تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است.

وی در خصوص تغییررنگ بستر دریاچه ارومیه در محل مصب رودخانه روضه چای در شمال منطقه گلمانخانه نیز عنوان کرد: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه از این منطقه و رفع شوری نسبی قسمتی از منطقه گونه های گیاهی و جلبک در این منطقه رشد کرده است و دلیل تغییر رنگ مشاهده شده در منطقه مد نظر در عکس هوایی نیز همین مسئله است.

معاون نظارت و پایش مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص ساماندهی زباله های  سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جز محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی شود و ورد به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم  داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولین محلی اقدام به نسب زباله دان شده است و هفته ای دو نوبت زباله های این منطقه جمع آوری می شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، ارتفاع آب دریاچه را در حال حاضر 1271.44 متر اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 102 سانتی متر افزایش داشته است.

موسوی ادامه داد: حجم آب دریاچه نیز در حال حاضر 3.87 میلیارد متر مکعب است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش 1.32 میلیارد مترمکعبی برخوردار بوده است.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار