رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سومین مسابقه نقاشی با محوریت پسماند روز پنج‌شنبه، ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری در پارک ساعت ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ 21 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی :  احد یوسفی  با اشاره به برگزاری سومین مسابقه نقاشی با محوریت پسماند در ارومیه، اظهار کرد: این مسابقه با هدف فرهنگ‌سازی صحیح برای کودکان امروز که آینده‌سازان فردای کشور هستند، روز پنج‌شنبه، ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری در پارک ساعت ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه معتقد است که روند آموزش برای شهروندان به ویژه در زمینه پسماند دارای اهمیت ویژه است و آموزش به شهروندان سبب می‌شود تا آنان دلایل انجام درخواست‌های مدیریت شهری برایشان مشخص باشد و بنابراین همکاری بهتر و موثرتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه سازمان پسماند نگاهی ویژه به کودکان دارد، تصریح کرد: مسابقه نقاشی، کودکان را با مقوله تفکیک پسماند از مبدا و اهمیت کاهش زباله آشنا می‌کند و شیوه مناسبی برای نهادینه کردن عادت‌های مثبت در زمینه پسماند است.

وی گفت: نخستین مسابقه نقاشی با محوریت پسماند، خرداد امسال در پارک ائللر باغی ارومیه و دومین مسابقه نیز با حضور پرشور شهروندان در پارک استقلال برگزار شد و در پایان این مسابقه ضمن اهدای جوایز به برگزیدگان، شرکت‌کنندگان در این مسابقه به برنامه کودک شبکه آذربایجان‌غربی دعوت شدند.

یوسفی کودکان را بهترین جامعه هدف برای فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک پسماند از مبدا و کاهش میزان زباله تولیدی دانسته و اظهار کرد: بدین ترتیب و به مرور زمان ضمن اینکه محیط زیست و فضای شهر برای کودکان و به تبع آن خانواده‌های آنان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود از میزان زباله شهر نیز کاسته و می‌توان هزینه‌ها را مدیریت و در امورات مهم.تر و موثرتری استفاده کرد.

وی اظهار کرد: شهر ارومیه یکی از مراکز استان‌های پاک در سطح کشور محسوب می‌شود و برای تحقق این امر 880 پاکبان  و 137 دستگاه خودرو به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

 یوسفی با اشاره به اینکه روزانه در شهر ارومیه به طور میانگین 450 تا 500 تن زباله جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: تمام سیاست‌های جهانی در حوزه مدیریت پسماند هول دو محور کاهش حجم زباله تولیدی و کاهش حجم زباله دفنی می‌چرخد و سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز در تلاش است تا با همین سیاست زباله تولیدی شهر را کنترل و از آسیب‌های زیست محیطی اجتناب کند.

وی عنوان کرد: کاهش حجم زباله تولیدی در سطح شهر ارومیه به حجم کارهای فرهنگی، اجتماعی و مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا، کاهش استفاده از پلاستیک و تغییر سلیقه مصرف کالاهای پر زباله بستگی دارد.

یوسفی افرود: برای مدیریت کاهش زباله دفنی در شهر ارومیه فراهم ساختن زیرساخت‌های مربوط به پردازش زباله‌های جمع‌آوری شده از قبیل زباله‌سوز و تبدیل زباله به کود کمپوست لازم الاجرا بوده تا حجم زباله‌های جمع‌آوری شده با این فرایندها در مسیر دفن تبدیل به کالاهای بازیافتی شود و زباله کمتری برای دفن تحویل داده شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، کودکان و زنان را به عنوان اصلی‌ترین جامعه هدف خود برگزیده است و از همین رو برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را برای این قشر تنظیم کرده و جشنواره نقاشی با محوریت پسماند یکی از برنامه‌های این سازمان است.

یوسفی اظهار کرد: برای تحقق کاهش زباله تولیدی رشته های هنری و یا به عبارتی زبان هنر نقش به سزایی را ایفا می‌کند بنابراین با بهره‌گیری از هنر می‌توان محتواهای مختلف و متنوع برای تمام اقشار جامعه با سلایق مختلف تولید کرد و هنر دغدغه‌های مدیریت شهری را در حوزه مدیریت پسماند به بهترین نحو به شهروندان انتقال دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار