استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پیمان‌سپاری ارزی به بخش کشاورزی و باغی استان آسیب وارد کرده است.
کد خبر: ۷۷۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 27 August 2019

 به گزارش تابناک آذربایجنان غربی محمدمهدی شهریاری امروز در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارائی در سالن همکف استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری می‌رسد که دو هزار میلیارد تومان آنها توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار آذربایجان‌غربی در پاییز سال گذشته و بهار امسال رتبه دوم کشور را داشته است، افزود: بهار امسال نرخ بیکاری در استان ۴.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: پیمان‌سپاری ارزی به بخش کشاورزی و باغی استان آسیب وارد کرده و با وجود این بخش‌نامه امکان صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی استان وجود ندارد.

شلیل و هلو آذربایجان‌غربی چشم‌انتظار خریدار در میدان تره و بار

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزء چهار استان برتر کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب، ۲۰۰ هزار تن انگور و ۲۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

بهنام تاج‌الدینی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های کشاورزی استان کمبود پایانه های صادراتی، موضوعات مالیاتی، تراکنش‌های بانکی، بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه و غیراصولی جلوی صادرات محصولات کشاورزی را گرفته است، افزود: برای مثال در حال حاضر هلو و شلیل در میدان تره‌وبار استان باقی مانده و به فروش نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: محصولات کشاورزی باید از موضوع تعهدات ارزی و مصوبات یک شبه استثنا شوند چرا که این محصولات به دلیل فسادپذیر بودن، مشکلات عدم صادرات و فرصت انتقال به بازارهای خارجی را ندارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه خاطرنشان کرد: بازار عراق، افغانستان و کشورهای عربی از جمله بازارهای حفظ شده محصولات کشاورزی ایران است که با وجود بازار اما امکان صادرات برای آنها وجود ندارد که باید برای حل آنها چاره‌ای اندیشید.

مشکل اقتصاد ایران عدم وجود نوآوری است

خیرالله حبیبی مدیرعامل یکی از بانک‌های آذربایجان‌غربی نیز در این نشست ضمن انتقاد از بروکراسی اداری و فرصت ندادن به فعالان و نظریه‌پردازان اقتصادی برای ملاقات با وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: مشکل اقتصاد ایران عدم وجود نوآوری بوده که دلیل آن نیز عدم پذیرش نظریه‌های جدید اقتصادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار