رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: به مناسبت ماه محرم طرح امینانه نیات بزرگ واقف خیر اندیش مرحوم آیت الله میزرا ابراهیم خویی معروف به مجتهد شهید و اطعام 14 هزار نفر در شهرستان خوی آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 09 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جبرئیل ابراهیم پور اظهار کرد : به مناسبت ماه محرم طرح امینانه نیات بزرگ واقف خیر اندیش مرحوم آیت الله میزرا ابراهیم خویی معروف به مجتهد شهید و اطعام 14 هزار نفر در شهرستان خوی آغاز شد.

وی تصریح کرد: این طرح از آغاز ماه محرم با پخت غذای کرم و اطعام روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر براساس نیت واقف خیراندیش در این شهرستان آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی افزود: در اجرای این طرح با مراجعه به مفاد وقف نامه‌ها و بررسی نیات مرحوم مجتهد خویی نسبت به پخت غذای گرم و توزیع آن بین عزاداران حسینی و آحاد مختلف مردم به ویژه نیازمندان اقدام می شود.

وی بیان کرد: در بین واقفان شهرستان خوی در وقف نامه‌های مرحوم آیت الله مجتهد شهید میرزا ابراهیم خویی بیشترین نیات در مورد تامین غذای نیازمندان و اطعام عزاداران حسینی در ماه محرم ذکر و ثبت شده است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: براساس نیات این واقف نیک سرشت که جزو ۱۰ واقف برجسته کشور است در دهه اول محرم بیش از ۱۴ هزار نفر از محل نیات موقوفات این واقف نیک اندیش اطعام می‌شوند.

وی ترویج فرهنگ وقف در ایام ماه محرم و گسترش شعائر دینی و آموزه‌های قرآنی و رونق عزاداری‌های حسینی را مهمترین اهداف اجرای طرح دانست و افزود: شهرستان خوی با بیش از ۶۵۰ موقوفه یکی از شهرستان‌های پیشرو کشور در عمل خیرخواهانه وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: تنها ارزش نذورات و احسان موقوفات مرحوم آیت الله مجتهد شهید میرزا ابراهیم خویی در ماه محرم در شهرستان خوی به بیش از ۴ میلیارد ریال می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار